søndag den 19. juni 2011

Ny kirke, Walmart, blomster og pink lemonade :)

Hej folkens :)

Nu skal jeg prøve ikke at blande my danske and englishe sprog too much - det er virkelig ved at gå galt for mig, jeg holder fast i at skrive både blog og dagbog på dansk, det vurde hjælpe lidt ;-)

I dag var jeg jo så, som sagt, i kirke i Faith Baptist Church lige om hjørnet, samtidig blev det min første køretur bag ratter herovre (og første tur i bil med automat gear), da jeg først fandt ud af at man skulle trykke bremsen for at skifte fra parkering til bak og bak til køre-gear gik det fino :)
Det var super godt i kirken, mindede en hel del om oase-fællesskabet i Sileborg tror jeg. Vi sang nogle salmer, bad en hel del bønner, havde et lovsangskor der sang meget stille sange, havde en form for barnevelsignelse og hørte to forskellige kor og en prædiken fra en meget hoppende-excited senior præst :) Siden i dag jo er fars dag herovre var der hamburgers og hot dogs (som IKKE er danske hotdogs - føj!) bagefter og jeg besluttede mig for bare at hænge på (jeg kunne godt bruge at kende nogen på min egen alder) ;) Jeg dumpede mig ned ved det første det bedste bord hvor da sad en dame der så venlig ud, inden jeg fik set mig om sad jeg mellem 4 pensionister og en 10 årig, haha... De var nu mega flinke og jeg fandt mig selv spise noget af min mad, lytte til dem, tygge af munden og forklare hvor DK ligger, spise, lytte, tygge, forklarer hvor DK ligger - om og om igen eftersom der var en 15-20 mennesker der kom forbi og skulle hilse på den nye pige (alle hørte super hurtigt at jeg var kommer HELT fra EUROPA! ;-)). Jeg blev hooket op med en af de unge (som også arbejder som barnepige, fuldtids) så hun kan skrive til mig når de unge holder deres uoficielle standture og grillaftenener - YAY! Og lige en sidenote her: Jeg er super modig og mega sej bare at dukke op der! Så er det lige sagt. "Du skal ikk' ta' det personligt' det bar' fordi jeg er så mejet bedre end dig!" ;-)

Efter den hyggelige oplevelse var jeg temmelig træt, men besluttede mig for at holde mig til planen og lokalisere den lokale Walmart (lidt ligesom Bilka, dog uden de friske råvarer og 3 gange så stort!). Jeg fik købt hvad jeg skulle og gik ind i "Regent" (som jeg troede var en butik) ved siden af, for at opdage at det var et indkøbcenter.. Haha! Så jeg fik set lidt forskelligt og fik mig vovet ind i en enkelt tøj butik hvor jeg fanndt souveniers til mine kære søskende (de har masser af Canada ting lige nu fordi det er Canada-day om 1½ uge, men ellers bruger de det ikke, så jeg køber det nu ;-)).



Jeg fik også købt Oreos og en Hesly-bar - begge dele er med i de bøger jeg læser og skulle naturligvis prøves af ;-)

Her har vi så "The Food Court" som er sådan et område med restaurenter hvor du køber din mad og tager den med ind på midten og spiser den - wuhu! We love it!



Der fandt jeg så en hel del restaurenter som jeg også har læst om, og som nu er på min "skal prøves før jeg tager hjem" liste - åh jeg får travlt!

Jeg fandt også den her:


Justin Bieber pyjamas i lilla (Biebers ynglingsfarve siger de kloge ;-))

Og til jer små mennesker derude:


Den her afdeling af butikken sælger tøj til folk der er under 163 cm høje :)


Jeg måtte også lige have en af de der Caramel-koffein drikke fra Starbucks:


Vi har to officielle sprog her i Canada; fransk og engelsk,, så alt er på de to sprog, det tog mig lidt tid at regne ud hvorfor størrelserne var ting som L/G (Large/Grand):



Og her kommer så lige en lille rundtur i huset :)


Mit Pepsi Max stack i køleskabet i kælderen ;)


Der er havregryn, men de bruger dem kun til at bage med (hvad ved jeg ikke, for de bager jo ikke rigtig...) men jeg spiser dem ;-)


Den danske livgarde skulle da også med ;-)


Det her var Lilys værelse før jeg kom, (hun er adopteret fra Kina) der er blomster på alle væggene. Debbie fortalte mig i går at hun malede en blomst hver dag mens de ventede på at adoptionen skulle gå igennem - der er vist nok 229 stks.


En anden ting hun fik mig prakket på i går - pink lemonade (Rebecca du ville elske det, det smager sådan set bare at lemon)

Konsentratet til lemonaden og til appelsinjuicen bliver frosset i de her dåser og så bliver det mast sammen med vand og vupti - du har en ikke særlig velsmagende appelsin-juice ;-)




Min nye Canada trøje, tror jeg skal til at have den på når jeg render og tager billeder af Starbucks og Walmart - så jeg ligesom undskyld som turist ;-)

Okay, jeg vil smutte - jeg kan dufte grilmaden fra mit åbne vindue :)

7 kommentarer:

  1. Lilla JB pyjamas!? Nu er du godt på vej til at finde Justin Bieber! Keep up the good work sis! ;)
    Elsker at de har en en hel afdeling med tøj til "mindre mennesker"! Jeg kommer så meget over og prøver den en dag! :D Wuuuhu!

    Ciao

    -Mill

    SvarSlet
  2. hej miriam
    Det er så spændende at følge med i hvad der sker derovre hos dig.
    Det er lidt fedt alt det du oplever.
    Hvad er egentlig tidsforskellen på her og der?

    Kærligst Annamarie

    SvarSlet
  3. Mill: Jeg er sÅ meget på sporet!!! KOM KOM KOM!! :D
    Annamarie: Du kan se tidsforskellen i øverste højre hjørne på den her side - men vi er fem timer bagved jer :)

    SvarSlet
  4. Sød historie med blomsterne :´) smart turist trick! :)
    Hvor dyrt er tingene (ikke bøger, men tøj og mad osv) i Canada...?
    Glæder mig altid til næste blogindlæg, hvis du vidste, hvor tit jeg tjekkede din blog ville det være pinligt. Min kære mand, som ellers mest gider at læse billeder på blogs og deslige, kommer vist også til at læse lidt her. DU skriver GODT!

    SvarSlet
  5. En hyggelig søndag du der har haft. Det er SÅÅÅÅÅ godt gået, at du bare holder dig til i kirken. <3 Så bliver det spændende når du skal til at tage på stranden osv. med de unge. Ha´en god nat. knuser til dig fra mormor

    SvarSlet
  6. Eva: Øhmm... Godt spørgsmål, det kommer jeg nok til at skrive noget mere om en af dagene ;-) Indtil nu har jeg sluppet med 25 kroner for en tanktop og 50 kroner pr. t-shirt (hogm kvalitet)...
    Det er lidt pinligt hva? At du tjekker den hele tiden... Haha... Men jeg elsker det! :-)
    Og du må jo så hilse Karsten og sige at det næste indlæg har 44 billeder - så han skulle klare den ;-) Tak :) Og TAK for dine kommentarer! Det alt for hyggeligt!

    Mormor: Tak :) Ja det skal nok blive interessant - når jeg finder ud af hvordan min nye BlackBerry telefon virker så jeg kan få fat i dem ;-)

    SvarSlet
  7. Great - rørende med blomsterne, hun kan altså noget hende mor-Debbie - noget der får os andre mødre til at snøfte lidt :)
    Skønt at de griller - uhhm :P

    Hyg hyg

    SvarSlet