fredag den 24. juni 2011

Børnebibel, Vandbakkelser og Is!

(sidenote: ser vi en rød tråd i titlerne på indlægne? Forslag modtages gerne i kommentarfeltet ;-))
Hej folkens!
3... 2... 1... Ready to go! Så er der lavet jordbærcreme til vandbakkelserne og jeg er klar til noget blogning mens der bliver spillet wii og læst historie i baggrunden.

Nu kan jeg virkelig ikke huske hvad jeg har skrevet til jer allerede, men jeg mener jeg luftede ideen om at tage til indkøbscenteret og købe en børnebibel - som sagt så gjort! Jeg rendte forvirret rundt i den gigantiske bogbutik halv 9 om aftenen et godt stykke tid, før jeg fik lokaliseret to hele hylder med forskellige børne bibler. Efter at have bladret det hele igennem fik jeg fundet en som ikke er for svær (vi har en 15 årig der læser på 2. klasses niveau og to der kun har snakket engelsk i en otte måneders tid) men som samtidig fortalte hele historien. F.eks. fandt jeg en der havde sat to sider af til hver historie - den fortalte om Jesus i templet og sluttede sådan ca. med "Og så sagde Maria: Der er han!" ikke noget om hvorfor han var i templet eller hvad han lavede... Så jeg synes ikke helt pointen kom med - anyways, jeg valgte en anden og slap med 100 kroner:

I love, love, love childrens bibles and now I got this one with pictures inside to read aloud :) You guys have sooo many awesome kids' bibles over here!

Ellers gik gårsdagens aften med at få hængt mine smykker op (ja de har så ikke været i brug siden jeg kom, fordi de lå i en stor rode bunke - nu har jeg løbt knappenåle så jeg er kørende ;-))

I got some pins so I could hang all my necklaces up, Lily kept on asking my why I had all thoses crosses... Sweet kid :-)

I dag var så "half day" i skolen, derfor skulle alle komme hjem et sted mellem 11 og halv 1. Jeg kastede mig derfor straks (ja okay, efter jeg stod op klokken ni, tullede lidt rundt, spiste morgenmad og så lidt tennis ;-))  over projekt: vandbakkelses bagning! Det er den ene ting som min mor aldrig har haft os med til i køkkenet mens vi var små, det var svært og alting foregik over et varmt komfur - af samme grunden ville jeg hellere gøre det uden børnene og så bare lade dem pynte den når de kom hjem :)

Når man bager vandbakkelser må ovnen ikke åbnes - bare lige en reminder til mig selv ;-) // You can't open the oven when you bake these - just a reminder for myself ;-)

En anden ting jeg lige fik bagt var kransekagerne;
Jeg brugte jeg ved ikke hvor længe på at forsøge at finde ud af hvorfor de gled sådan ud - da jeg så skrev opskriften ind her på siden gik det op for mig at jeg havde halveret mængden af marcipan i opskriften men ikke mængden af æggehvider - dårlig idé! // I found out why they kept on being sticky and stuff; I used half the amount of marzipan but the ehole amount of egg whites ;-) - Anywas! It so great having a whole family here who just love eating whatever I make - I get to bake everything! :-D

Både i går og i dag har jeg været begravet i farvet papir, farveblyanter, klistermærker og kuverter - den har stået på brev skrivning i vildskab! Jeg kom I mål:

Yosef og jeg CYKLEDE endda en tur på posthuset for at sende dem her til eftermiddags, blot for at finde ud af at det Canadiske postvæsen stadig strejker :-( Jeg stoppede alle brevene i tasken igen og vi gik ind ved siden af for os noget at drikke og en is, no way tager jeg en 6 km cykeltur i den her varme uden at få en is, jeg tror Yosef var glad for den løsning.. Hehe

No way would I want to take the bicykling trip without an ice cream halfway, when I have the chance - I don't think Yosef minded ;-) (And we didn't even get to mail the letters since the canadian post-guys still don't want to work :-( - but the ice cream was great!)

Stor-familie husmødre (mor!) tjek det ud!! 200 METER sølvpapir på én rulle! Wow! :) // 200 meter foil!!

Ellers har resten af dagen stået i vandbakkelsens og bogens tegn - har (selvfølgelig ikke fået taget noget billede af de awesome burgere vi fik til aftensmad (selvom brødet var underligt og jeg var den eneste der rigtig puttede salat og agurker og ting i dem ;-)) så dem kan I ikke engang se :) :
Så kan I godt komme hjem fra skole folkens - kagerne er klar!! // Okay guys, you can come home from school - the cakes are ready!! :

Det ligner et billedkunst projekt - men det er faktisk glasur til kagen (de har nogle VILDE frugtfarver herovre - jeg brugte ikke mere end to dråber til hver farve!) // It looks like an art projekt - but it's actually the icing for the cakes!

Meron og Lily dekorerer pigekagen // Meron and Lily is decorating the girl-cake

Og Yosef pynter drengekagen, han var sjovt nok meget mere grundig en pigerne ! ;-) // And Yosef is doing the boy-cake, funny enough he was way more careful than the girls about doing the "right" colors and stuff ! ;-)

Det færdige resultat! // The finished projekt!

Så skal den spises, der skulle naturligvis også skriges mens halsen(e) blev skåret over, men det er jo Debbie der har de billeder eftersom jeg skar ;-) // Eating time!, of cause we had to slid the throat, but Debbie has thouse pictures since I was the one with the knife ;-)

Jamen folkens - det var da vist det!
Nej vent, I skal høre en sød historie, de laver sådan nogle små "bøger" i skolen i børnehaveklassen hvor Lily og Meron går, de skriver små historier i dem. Lily tog hendes med hjem fra skole i går og hun havde skrevet noget i stil med (oversat fra børne-stavning):

(Der var en tegning til hver linje)
Meryam (Miriam) gave me a hat (Meryam (Miriam) gav mig en hat)
Me, Meron, Yosef and Kyra (Mig, Meron, Yosef og Kyra)
Meryam goes to sleep (Meryam går i seng)
Mom wake Meryam up! (Mor vækkede Meryam!)

Debbie og jeg havde det vildte grine flip over den sidste linje! HAHA :D

Men folkens - jeg vil se at få den jordbærcreme ud fra køleskabet og få lavet de "rigtige" vandbakkelse - præcis som mor Klit instruerede mig i at servere for Debbie og Daron inden hun smuttede til Italien ;-)

3 kommentarer:

  1. det blev nogle flotte kagemænd. EJJJ kan du ikke tage noget frugtfarve med til lille Danmark. Det er for vildt:) Flot projekt med de breve. <3
    Vil du ikke tro, at futte brød ud af garagen i aftes, da vi var på vej i seng. Den havde pebet og forsøgt at åbne garagedøren, uden held. Morfar havde luftet den flere gange og laaange ture havde den fået, så vi kunne ikke forstå det. Men--den savner vist sin familie. Da jeg kiggede ud af soveværelsesvinduet, stod Futte og kiggede ind :) Den havde fået vinduet i garagen lukket op og var sprunget ud der. Så forstod vi og den fik lov at komme ind i fyrrummet. vi har ikke hørt en lyd fra den hele natten og nu er moffe og den ved søen, så den kan klare sig mens vi er til jubilæum. Kan du have en god dag. Hvis du vil på skype i aften, kan du så sende en mail med tiden? vi regner ikke med vi er sent hjemme. knus

    SvarSlet
  2. Haha... Den er altså sjov den hund - den ville da bare indenfor :) Sender dig lige en mail så :-)

    SvarSlet
  3. Tak for dine oplysninger om Canada. Nogle af dem vi var sammen med i dag har en datter i Hallifax, i tre måneder. Hun skal mødes med sine forælder på Island på hjemrejsen. De rejser fra Island den dag vi ankommer den 10. august. Du må ha en god søndag, også i kirken. Knus moffe. Har lige gået en lang tur med futte.

    SvarSlet