torsdag den 23. juni 2011

Marcipan, en MEGET stille dag og en tur på Taco Bell :)

Okay folkens - jeg har en læser med abstinenser fordi det har været ca. 24 timer siden jeg sidst opdaterede den her blog, så jeg må på'en igen :)

I dag skulle vi da prøve at lave hjemmelavet marcipan, Debbie var så flink at skaffe meget, meget fint hakkede mandler så alt jeg skulle gøre var at blande det med honning/sukker/flormelis og vand:

Eftersom jeg aldrig havde lavet det før og fandt 3 opskrifter på det besluttede jeg mig for at afprøve de tre forskellige (der så ud til at være tre typer, en med sukker, en med flourmelis og en med honning)(Debbie havde købt et helt kg mandler!! Wow, der var i hvert fald nok til mere end et kg marcipan.. Hehe) // I "had to" make all three different kind og marzipan since I had never done it before (and Debbie bought a whole kilo almonds!! Wow, we sure have enough for more than a kilo marcipan.. Hehe)

Kan man smage forskel på de tre slags? Ifølge mig; ja! (Og den med honning er bedst) ifølge Debbie: nej.. Hehe - hun var vist bare glad for at få rigtig marcipan (det har de ikke herovre åbenbart :-o) // Are you able to tasste the difference? If you ask me: yes! (and the honey one was the best) if you ask Debbie: no... hehe - I think she was just happy to get real marzipan (aparrently they don't have that over here :-o)

Ellers har vi holdt en "slapper dag", Debbie så tennis og jeg var en tur i centeret og lalle lidt rundt; jeg præsterede at få streget en ting fra min "skal prøves mens jeg er her - fordi jeg har læst om det i en bog" liste: Tace Bell:

Another of those "I read about it in a book - I have to try it!" things ;-)

Tjek det ud SIMON 5 tacos PLUS en cola for 7 dollars (40 kroner) :-D // Everything is cheap here!

Og ja - jeg er faktisk blevet temmelig god til at parkerer bilen :D // And yes, I'm actually getting pretty good at parking the car :D

Tjek det ud - selv navnet på provinsen er på to sprog ! // Even the province name is bilingual !

Jeg tænker vi har en familien skov som ville være temmelig jealous når jeg fortæller at dette koster ca 15 kroner pr glas ;-) // Some of my friends really like these - you can't get them in Denmark :)

Og ja - de havde så "1 dollar for en drink" dage på McD, hvilket betød jeg gav 5 kroner for min 0,8 liter cola light og 10 kroner for min snack-siza McFlurry Oreo og chokolade sauce :D

Ej folkens... Er ked af at min blog er så kedelig i dag - men seriøst, vi har bare lavet ingenting ;-) Jeg kan fortælle jer at jeg har planer om at støve en god børnebibel op som jeg kan læse for børnene (og mig selv - jeg ELSKER børne bibler!!) - måske jeg bare skulle tage og køre ind og købe den nu?! Klokken er jo kun halv otte.. Haha... Alt har bare åbent til minimun kl 22 her... :-) Kan man godt vænne sig til temmelig hurtigt!
Ellers kan jeg se at mine læser tal er faldet drastisk det sidste døgn (man skulle tro min familie er daffet til Italien) :-)

Anyways :) Blev ved med at smide kommentarer - det er for hyggeligt! :)

Peace, Love and Harmony! :D





11 kommentarer:

  1. Hej kære Miriam.
    Jamen ved du nu hvad; Nugatti til 15 kr. Det er jo hel tosset!!! Vi kunne lave et byt, du sender Nugatti og jeg sender marcipan :-)
    Jeg glæder mit til at høre, hvordan kransekagerne så smager.

    SvarSlet
  2. Jamen kære anonym - jeg gætter på du er Inge ;-) Tror det vil være dyrere at sende det end at købe det :-o Men jeg skal prøve at huske at tage noget med hjem til september (jeg skal ha' en ekstra kuffert uanset hvad ;-)
    Og marcipanen er ikke nødvændig - siden vi jo nu har lavet noget ;)

    SvarSlet
  3. Ih, det lyder hyggeligt miriam - igen - alt sammen. Men du glemte at fortælle, om du syntes taco bell var oplevelsen værd?
    Tror det er meget godt for danske børn og unge at sodavand og is koster lidt mere på McD :)
    Og for mig!
    God og smuk dag

    SvarSlet
  4. Hej. Du får da prøvet en del ting af. Du er da blevet rigtig god til at parkere men var du egentlig ikke det i forvejen??? jeres p-bås i skoven var bare lidt bredere :)N daffer jeg af igen. hyg dig.

    SvarSlet
  5. Det er så hyggeligt det du oplever, og sikke meget forskel der er på der og her. Elsker at læse hver dag om det du skriver...det er så spændende:-)Annamarie

    SvarSlet
  6. Hej Miriam! Jeg skal hilse dig fra Futte. Vi går nogle lange ture, jeg ved ikke hvem der bliver mest træt. I morgen skal vi til 50 års højskolejubelæum fra Haslev højsole. Vi er otte som har en vandermappe. Du må hygge dig Miriam

    SvarSlet
  7. Eva: Du har da ret - jeg var ikke så fokuseret der ;-) Altså, jeg købte så deres "fresh choice" udgave af en "soft taco" (mere en mini wrap) hvilket var ganske glimrende - man kan ikke rigtig forvente det vilde til en tier vel, men ja, det kunne jeg godt finde på at gøre igen :9 Men næste gang står den på Panda Express som har kinisisk mad (og naturligvis også er i "min" bog ;-))

    Mormor: Jo, det var jeg sådan set i forvejen - men har du set størrelsen på bilen? Jeg synes jeg er temmelig god! :-)

    Tak Annamarie :)

    Morfar: Nu er jeg jo så lidt nysgerrig her; tager du Futte med til højskolejubilærum eller indebærer "vi" kun dig og mormor? :-) Hils Futte tilbage! :)

    SvarSlet
  8. Nej Miriam. Jeg må nok heller lade Futte blive hjemme i garagen. Han er ellers ved at falde godt til. Miriam har Canada en gang været Fransk, siden de også skilter på Fransk?

    SvarSlet
  9. Lyder som en god plan :)
    Uha morfar, nu tester du jo min Canada viden godt og grundigt her! Altså det var jo sådan at ligesom columbus opdagede USA var der også nogle der opdagede Canada - bl.a. en dansker hvilket er grunden til at vi har en by der hedder "New Denmark" her i provinsen. Specielt var der rigtig mange englændere der tog herovre og lavede provinser og handelsbyer langs kysten (nybyggerne - hvilket er grunden til at engelsk er et af sprogene her og at mange skoler tager på studietur til London). Ligeledes var der mange franskmænd der tog herovre, hvilket er grunden til at man i provinsen Quebec kun taler fransk (der gives bøder for at have skilte på engelsk osv. Det er liige en anselse for meget) og i mange andre provinser har både engelsk og fransk som officielle sprog. Man vil møde mennesker som kun kan engelsk og mennesker som kun kan fransk men langt de fleste kan begge dele :)

    Okay, det var nok så god en forklaring jeg lige kunne give uden min Canada-bog ved hånden ;-)

    SvarSlet
  10. synes du har den fedeste blog og vi kigger ind ofte :) godt gået og inspirerende :) Canada har fået en dyrbar perle tillåns
    Birgitte

    SvarSlet
  11. Great - det er så hyggeligt når der er mange forskellige mennesker der kigger ind :-)

    SvarSlet