onsdag den 22. juni 2011

Læssevis af Legekammerater, Picnic Pirokker og Wonderfull Wraps! :-)

Hej folkens :)
Og SÅ fik jeg tid til at opdaterer jer igen! Jeg sidder her i haven og nyder sommervejret sammen med 7 børn, en baby og en dame jeg lige har mødt (åbenbart mor til en af børnene og babyen), der er gang i festen, men de underholder jo hinanden så jeg sidder bare her og nyder solen og svarer på lidt forskellige spørgsmål om Danmark indimellem. :) - What a life! Tænk man får løn for det... Haha!
Lily og hendes veninde Ava :) (må være noget svensker i hendes blod!)

Skole picnic (bemærk pigen i rullestol, her har man ikke speciel skoler men integrere alle - selv Kyra der læser på 2. klasses niveau i 8.! - i den almindelige skole, det er for genialt! Men er for træt til at fortælle jer mere om det lige nu ;-))

Meron og Ava's lillesøster (Hayly eller sådan noget) laver "suppe" :)

Yosef kan hullahoppe - jeg kunne så ikke rigtig (de billeder skåner jeg jer for ;-))

Gyng-gang!

Yosef og hans ven Alex(ander) gør klar til vandkamp med den portugisiske vandhund... ;-)

Lily og Meron lavede kort til deres skolebus-chauffør Liona, noget i stil med "Thank you for driving me home everyday you will have a good summer! Love Meron"... Hehe :)

Jamen hvad har I misset siden sidst? Tjae, f.eks. det fact at min blog har et sted mellem 80 og 150 besøgende hver dag! Wow guys - tak! :)
Ud over det har vi naturligvis lavet en hel masse fis og ballede i dag var der familie-picnic på elementary school'en (som er Børnehaveklasse til 5. med i alt 550 børn i denne lille by). De ter noget de gør hvert år fordi de altid har tidligt fri om onsdagen (så lærerne kan komme på kursus og ting) så de får fri 10.45. Dette er den sidste onsdag inden deres 10 ugers lange sommerferie så der var picnic klokken 10.45 :-) I den anledning bagte jeg pirokker (boller fyldt med ost og skinke, som de kalder "fyldte pizzaer" eller sådan noget) sammen med børnene i går - det tog en tre timer (hertil kommer hævetiden) eftersom ingen af dem nogensinde havde bagt før, ingen havde brugt et rivejern og ingen havde skåret noget med en urtekniv! Jeg var i chok! Så efter masser af instuction (arg! læste lige det lidt igennem igen og så jeg har skrevet c i stedet for k - min danske sprog forvinder!! ;-)) og "Miriam - HELP!" lykkedes det:

Så er børnene ellers aktiveret (for ca. 30 sekunder inden en af dem skulle hjælpes) :)

Yosef har bl.a. lavet boller formet som en bamse, et juletræ og en wrap... :)

To der river ost på en gang - det kan godt være svært! ;)

Det færsige resultat - og vi er klar til picnic! (Hvor det skulle vise sig at vi endte med at dele med jeg-ved-ikke-hvor-mange-andre af Debbie og børnenes venner ;-))


Sidenote: Jeg blev lige sidetracket der og er først nu (21.29 ;-)) kommet til min computer igen - efter et kæmpe behov for sukker for omkring to timer siden inden der skulle ryddes op efter aftensmaden - men mere om det senere... He he!

Så vi smuttede til picnic i dag (og så en brandbil på vejen):

Nice - ikke? :)

Jeg er ved at blive temmelig træt så I får bare lige et tons billeder med lidt blandede kommentarer til fra picnicen :) :

Meron nyder sin Kool-aid (en anden ting jeg MÅ prøve mens jeg er her ;-)) - I baggrunden ses Shannon og hendes to piger (+ en ekstra, for mig, ubekendt ;-))

Meron er fotografen :)

Lily nyder hendes candyfloss i vildskab :)

Og her kommer vores "lunch-buddies" så... Lang historie kort, de havde ingen mad og vi havde rigeligt så de fik vores. Hende i den blå (mener hun hedder Andy eller noget i den stil) kommer åbenbart i samme kirke som mig, men var der ikke sidste gang. Det er hendes barnebarn hun sidder med (hendes søn blev får som 18 årig uden en hustru... De frarådede mig at gøre det samme), hende i den lyserøde er så Andys mor :)

Lily og Meron spiser is :) (som de så kalder Ice Cream Bars..)

Jeg er sikker på at jeg har skrevet kommentar til det her billede før - så hvis du ser to af det samme.. Sorry... ;-) Anyways, de har også speciel needs kids og udviklingshæmmede osv. på de almindelige skoler herovre - genialt koncept, som jeg er for træt til at fortælle dig om ;-)


Deres is-tingelinger som mere er noget kunstigt juice/saftevand ligende noget de har frosset ned... Skolen solgte 4 for en doller (5 kr) da de løb tør for is ;)

Debbie konstaterer at Lily kan passe den hat hun brugte som to årig og som nu har været på runde til 4 andre piger eller sådan noget ;-)

Se det er det jeg siger - just like a movie! Det er seriøst som at komme ind i en film, og her er skolebusserne så! :)



Det meste af eftermiddag er for mit vedkommende gået halvt med konfliktløsning og halvt med at bage wraps + tilbehør - hvilket alle, selvfølgelig, var yderst imponerede over. Yosef (som ikke er den der giver flest komplimenter) ytrede: "Mommy! This is the best supper EVER!!" ("Mor! Det her er den bedste aftensmad NOGENSINDE!!") Så lad os bare sige det var et hit hos alle :) :

"I'm your helper" - "You sure are", the kids are amazing at helping me out when I make something in the kitchen :)



Kyra fuldførere "Middel School" (6-8 klasse) i år og derfor havde 8. klasse en farvel dans så Debbie har tæsket ind og ud af hust hele dagen i et forsøg på at få styr på alting og få hende sikkert ud af døren:


Som I kan se lykkedes det!

Seriøst! Det har være SÅ varmt i dag - se selv på køleskabet:

(WAY to hot for me!! - Wonder why I keep on turning on the stove in this weather ;-))


Meron var ved at lære dansk i dag - hun kan synge de første to linjer (næsten) af Shu-Bi-Duas "Den røde tråd"... Det er SÅ genialt! :-)

(Meron singing along with the danish music! It was hillarious! :))

Okay folkens - jeg vil være den der er smuttet videre i mit liv (har vist en bog der skal læses osv. inden den står på hjemmelavet marcipan imorgen - tror jeg... Uh uh...)

4 kommentarer:

  1. Ej mimze... det er altså bare rigtig skønt at kunne følge med i dit liv derovre :) Kan ikke helt se for mig at du snakker engelsk. Peøver at forestille mig hvordan det lyder når du snakker engelsk... ;) hehe... ej, (færinge synes bare at det lyder sjovt når danskere snakker engelsk :D
    Et stort knus og kram til dig fra Nanny Sólva... hahaha

    SvarSlet
  2. Hej Miriam! På nogle områder skulle man tro det vr et U-Land du er kommet til, men godt at du kan lære dem noget. Jeg skal ud at gå tur med Futte Han er her medens familien er i Italien.
    Knus fra moffe.

    SvarSlet
  3. Hej Mimze. Jeg fik helt lyst til at hulahoppe og sende dig et billede af det :)
    Det er altså en dejlig familie du er landet hos---og hvor er de heldige, at du landede der.
    Den der brandbil er da vildt flot.
    Nå men jeg må ud i fængslet igen. Hyg dig.
    Knus mormor

    SvarSlet
  4. Sólva - mit engelske er faktisk yderst godt (og bliver bedre)... Men jeg løber da tør for ord indimellem, hvad hedder pitabrød? Hvad hedder Skt. Hans? Rødbeder? Hvad er "Cranberry"? En dag glemte jeg endda hvad en bagepensel hed.. Men siden Meron og Yosef endnu ikke kan "perfekt" engelsk er vi allesammen vant til at gætte os frem ;-)
    Morfar - Ja ikke? Men så vist det er mig bekendt er det ikke et U-land, de betaler ligeså meget i skat som vi gør i DK ;-) Hyg dig med Futte! :)
    Mormor: Jeg prøvede men kunne ikke få det til, Yosef var så flink at fortælle mig at det nok var fordi hullahopringen var for lille ;-) Hyggehejse og god dag i fængslet, husk nøglen så du kan komme ud igen :)

    SvarSlet