lørdag den 18. juni 2011

Frokost, perler, bogbutikker og pizza! :)

Hej allesammen.

Det er ved at være noget tid siden jeg har opdateret jer sidst, så jeg må hellere lige køre jer up-to-date, mest med billeder for jeg skyper med min kære søster Mill imens (klokken er godtnok næsten 2 der ;-)).

Okidoki; gårsdagens frokost var temmelig interessant eftersom de ikke har rugbrød og pålæg også mere eller mindre er fremmeord :)
Ingredienserne blev (efter en ordenlig omgang roden i køleskabet):

Resultater blev :)

Igår kan jeg faktisk ikke huske hvad vi lavede... ;-) (to min senere)... Overhovedet... Nå, men så må vi fortsætte til i dag - hvor der tilgengæld skete en hel del ;-)
Lørdag er svømningsdag for børnene, i hvert fald de tre yngste, men Yosef skulle til fødselsdag + sleepover hos hans ven Alex så ham så vi ikke mere til efter klokken 11. Meron var syg og var derfor hjemme med mig og Kyra valgte også at blive hjemme, så det endte med at vi tre havde "girl time" som Kyra bliver ved med at sige ;-)

Vi lavede perler - hvilket de ikke bruger ret meget herovre, så de var naturligvis yderst imponerede over min perle-skills ;-)

Siden Debbie og Daron virkelig har fanget at jeg elsker, elsker, ELSKER bøger tilbød Debbie at tage mig med til den lokale brugt-bogs butik her til eftermiddag (YAY!), jeg kendte ikke rigtig nogen af de forfattere der var der, men tog bare dem ned fra hylden som så gode ud - Debbie var færdig af grin da jeg kom 8 minutter senere med 11 bøger og var klar til at betale... Haha :-)
Debbie: "Har du læst andre bøger af de forfattere?"
Miriam: "Nej..."
D: "Du var godtnok hurtig!"
M: "ja... Har i normalt kaffebarer midt inde i bogbutikkerne?"
D: "Ja... Har I ikke det?"
M: "Nej..."
D: "Underligt!"
Haha.. ;-)
Nå men som sagt fik jeg skaffet 11 bøger:



Siden de ikke havde børnebøger der kørte vi til "Chapters" bagefter, det er sådan en kæde bogbutikker som er gigantisk, de har en starbucks inden i og har alle tænkelige bøger (normalt er de størrer end den her ;-)):




Debbie fortalte at der hvor hendes mor bor (Montreal) (vi skal derhen en uge her til sommer) har de en bogbutik med 4 etager! Jeg gik helt smok og hun tilføjer "måske jeg bare skal tage dig derhen når de åbner en dag og sende en madpakke med dig" YaY!!! Det sjove er at herovre er det helt legat at tage en bog ned af hylden og sætte sig og læse den - enten halvt eller helt - uanset om man køber den eller ej ;-) Kunne bare blive min vildeste ferie dag!! ;-)
Jeg fik også lige købt en ny bog der var på tilbus til 25 kroner (alle de brugte kostede forresten 25 kr pr. stk) hvor jeg kendte forfatteren så jeg er sikker på at den er god ;-)

Så gæt hvad jeg skal lave senere?:

Her til aften stod den så på hjemmelavet pizza. Det skulle vise sig at når de laver hjmmelavet pizza mener de at de køber færdiglavet dej og færdiglavet pizzasauce ;-) De var yderst imponerede da jeg sagde at vi plejede at bage dejen selv ;-)
Så som sagt så gjort, selvom hun aldrig bager så jeg fandt en pakke støver tør-gær i skabet og gik i krig sammen med Kyra (hvilket resulterede i 1 stk tshirts skift for mig pga. vand) og fik sat dejen til at hæve. Derefter ned og skype lidt med Milla :-) Wuhu, min skype-buddy ;-)
Siden Lily havde lagt sig til at sove (ser ud til at Meron har smittet hende nu hvor Meron er blevet rask) hjælp Meron og Kyra mig med at "pynte" pizzaerne:

Det er vist ikke nødvændigt at sige at alle var imponeret over resultaterne:
(Lily i baggrunden, Merons hår foran ;-)) og at vi har pizza nok til de næste mange dage - haha :-)

Men jeg vil da vist til at smutte for i dag - jeg har fundet ud af at de har en Baptist kirke (hvilket er dem der minder mest om pinsekirken i Danmark) 3 km herfra, så det passer fint med en cykel - yay! Så det vil jeg teste imorgen klokken 10 : http://www.faithbaptistchurch.ca/ hvorefter jeg vist skal låne bilen og en tur mod Walmart, både for at komme lidt ud af huset og ved samme lejlighed få indkøbt nogle af de fornødenheder jeg måtte efterlade i DK (og måske finde noget NORMALT gær ;-))

Hyg jer folkens! :)

------------------------

English version comming later :)







4 kommentarer:

  1. det er for fedt med de bøger og deres måde at møde dine behov på. :) Håber du var til en dejlig gudstjeneste og bagefter fik købt dine nødvendige ting.
    fine pizzaer I fik lavet--hvis jeg ikke lige var kommet fra Andreas´fødselsdag, tror jeg jeg var blevet meget sultan af at se dem.
    Ha´fortsat en god dag. Knus fra mormor

    SvarSlet
  2. Dejlig opdatering, spændende bøger (jeg er slet ikke misundelig) og fedt at du også har lidt tid til at læse dem. :) HÅber du hygger dig på alle planer, og at de værdsætter at have skønne miriam iblandt sig.
    Knus

    SvarSlet
  3. Du må ha en dejlig søndag Miriam
    knus morfar

    SvarSlet
  4. Mormor: Haha... Men du kan på ingen måde være sulten efter den fest der - hyggeligt at snakke med jer :)
    Eva: Du skal ikke være misundelig, jeg sender dem til Århus når jeg kommer hjem :P
    Morfar: Tak og i lige måde :)

    ALLESAMMEN ;-): Tak for jeres kommentarer - bliv ved med det :)

    SvarSlet