fredag den 10. juni 2011

Hyggeture i vildskab, infosedler og DJ/SVIN // "Hygge"trips, infopages and DJ/PORK

Hej folkens :)

Så er jeg tilbage, i det mindste lige for en kort bemærkning, for med hele weekenden booket op er jeg ved at komme i tidsnød (eller måske motivations-nød) hvad angår min to-do-liste - som stadig vokser!
Jeg er bare glad for at jeg ikke har brug for en pakkeliste (det er jo ligegyldigt når man skal have alting pakket ned!) :)

I går var jeg en tur i Aalborg C med min veninde Sara, det var super hyggeligt og så fik jeg også stiftet bekendtskab med Klostertorvet og spist en alt for god is mens vi reddede verden (i det mindste i teorien ;-))

Jeg var også en tur inde og få fremkaldt et par enkelte billeder til min scarpbog, og mor synes vi skulle have et af mig med min "studentereksamen" :):
(pic 1)

Far tog mig med en tur i Tigeren den anden dag - for jeg skulle have mere pakketape til alle mine kasser og poser, far fik lov at vælge tapen og nu kom den i brug:
(pic 2) Så skal jeg bare lige finde ud af hvad jeg skal være i oprør over... Gode forslag modtages med tak! :) // [the tape say: Rebellion] Now I just need to figure out what I'm going to rebel over... I take suggestions from everyone :)

I dag stod den så på hyggetur med Rebecca, men først skulle jeg lige have slået en halv time i hjem for Camilla skulle afleveres derinde et stykke tid før Rebecca skulle hentes; den stod så på den sidste sandwich fra Nadias (uuhm!):

(pic 3) Så er der ellers dømt bil-hygge i en halv times tid :-) // Car-'hygge' for half an hour :-)

(pic 4) BEKLAGER solbrillerne - jeg havde glemt jeg havde dem på! (Jeg hader billeder hvor folk har solbriller på ;-)) // I'm SORRY for the sunglasses - I forgot I had them on! (I hate pictures where people are wearing sunglasses ;-))

(pic 5) Rebecca nyder sin alt-for-store is :) // Rebecca enjoying her way-to-big-ice-cream :)

Derudover har jeg lavet noget rigtig genialt med min legatbog som du kan læse om her :)
Sidst - men temmelig vigtigt for min rejse, har den stået på kopiering af alle vigtige dokumenter (pas, vaccinationskort, internationalt kørekort og den slags) så hvis de bliver væk under rejsen eller når jeg kommer frem er det nemmere at få nogle nye :)
Samtidig stykkede jeg en "info-seddel" sammen til mig selv (og min familie) med min egen info, adresse, telefon nummer osv. samt info på familien derovre, mine flytider, tidsforskellige, kursen på CAD $ og en kopi af mit pas - det skal nok blive rigtig smart at have det hele samlet. Jeg ville vise jer et billede af det... Men det er jo al min info og der er vist noget med at man ikke skal ligge sådan noget op på nettet.. :)

I aften står den så på GRANDE DJ OG SVIN PARTY (og ja - det skal stå med stort, jeg ved ikke hvorfor ;-)) med de unge i Pinsekirken og andre i omegn - super hyggeligt om end liiidt vemodigt - meen fokus = det hyggelige! :)

Lige en sidenote: Som I kan se har jeg tilføjet en menu med forskellige ting i toppen, den er ikke helt op at køre endnu, men skal nok blive opdateret en af dagene. Derudover kan I se klokken både i Danmark og i Halifax (den tidszone jeg er i derovre) i højre side af siden her - tænker min familie bliver glade nok for det (ellers gør jeg så de ikke ringer til mig kl 3 om natten ;-))

Jeg må nok hellere smutte så jeg kan få mig kastet over endnu flere kedelige opgaver (jeg vil SÅ meget hellere læse i min bog - men hvis nu jeg er god kan jeg nå begge dele inden turen atter går til Aalborg om 1½ time! :D) 

Enjoy så længe :)

--------------------------------

Hey guys :)

Now I'm back, at leat for a short while, since this whole weekend is filled up and I've started running out of time (or maybe motivation) to complete my evergrowing to-do-list!
I'm just glad that I don't need a packing-list (since I'm packing everything anyway!) :)
Hej folkens :)

Yesterday I was in Aalborg C with my friend Sara, it was really 'hyggeligt' and then I got to eat at a new-to-me café and eat a way-to-good ice-cream while we saved the world (at least in the theory) ;-)

I also got a few pictures printed out for my scaprbook, and my Mom thought we should get one with me and my High School Diploma :)

(pic 1)

Dad took me to the 2 $ store the other day - I had to get some more tape for my boxes and plasticbags, Dad choose the tape and now I got around to use it:

(pic 2)

Today I was on another hygge-trip this time with Rebecca, but first I had half an hour to kill since I had to drop Camilla of before Rebecca was ready to be picked up; I had to go get a last sandwich from Nadias (uuhm!) :

(pic 3-5)

Other than that I did something really smart with my financialaid-documentes which you can read about (in Danish - hurray Google Translate!) here: her :)
Last - but really important for my jorney, I copied all the important documentes (passport, vaccination papers, international driverslicence and stuff like that) so if they get lost doring the trip or when I get there it's easy too replace them :)
At the samt time a made an "info-page" to myself (and my family) with all my own info like adress, telphone number etc. along with the info of the family over there, my flight scedule, timedifferences and a copy of my passport - a good thing to have everything in the same place. I would show you a picture, but it's all info about me and I think I leaned something about not putting stuff like that on the internet, some time ago ;-)

Tonight GRANDE DJ AND PORK PARTY (yes it had to be writting with capital letters, I don't know why ;-)) witht he youth from the Church and everyone else in the area - realy 'hyggeligt' even though it's a little sad, buuut focus = the 'hyggelige'! :)

Just a sidenote here: As you can see I added a menu with different pages at the top, it's not completely finished yet, but I'm going to update it one of the days. Other than that you can see the time, both in Denmark and Halifax (the timezone I'll be in over there) in the right side of this page - I think my family is going to be happy abou tthat (or I will, so they don't try calling me 3 AM ;-))

I better get going so I can start on some of the oter booooring tasks (I would MUCH rather read my book - but if I'm fast I can accomplish both before I have to leavve for Aalborg in 1½ hour! :D)

Enjoy until next time :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar