onsdag den 8. juni 2011

EN UGE!, Et par kloge citater og hele to hyggeture :) // ONE WEEK, a couple of wise quotes and two 'hygge'trips :)

Hej folkens!

Først vil jeg bare gerne lige skære det ud i pap - for jer, og mig selv: E-N U-G-E!
Som min lillebror Simon i dag spurgte mig: "Har du overhovedet selv forstået du skal afsted, endnu?" svaret var enkelt: "NEJ!" Hehe... Og det er måske ikke så betryggende, men meget spændende i og for sig ;-)

I dag har jeg mest brugt tid på at lave scrapbog (læs: kigge på at mor lavede den) og på en hyggetur med Marcus :) Hehe... Glem alt om nedpakning!

I min søgen efter nogle gode citater der kunne stå ved siden af billedet af kransekagen i scrapbogen faldt jeg over dette: "Without ice cream, there would be darkness and chaos." (Uden is, ville der være mørke og kaos) - Don Kardong! - AWESOME sagt! Hehe...

Okay, det er ikke helt sikkert jeg får skrevet så meget der giver mening lige nu, jeg sidder med en prædiken fra Nashwaaksis Baptist Church i ørene - i et forsøg på at finde en kirke som et lidt mindre ... uhm... råbene... End den jeg kiggede på i søndags - det virker til at Baptist kirkerne derovre, minder mere om pinsekirkerne her, end deres pinsekirker gøre - så nu giver jeg den lige et forsøg. Foreløbig lyder det fornuftigt :) - Og bonus'en? Kirkens unge spiser altid frokost sammen og hæner ud om søndagen... Uh.. Jeg er all in for sociale arrangementer frem for møder.. Hehe..!

Men vi er jo nogle billeder bagud - så lad os straks gå til det sjove! :):

Først lige et lille blik ud af mit vindue en aften:
(pic 1)

Dernæst et STORT tak til moar for at hjælpe mig med nedpakningen i går! Well done! :):
(pic 2)

Som sagt var jeg også på Jensens med far i går (det kører bare med de hyggeture der - det er ikke sådan når man vil have en med hvert af sine familie medlemmer inden man smutter - og man har seks familiemedlemmer ;-)) Godt billede far!:
(pic 3)


Mens jeg lå på terassen og læste i går aftes hørte jeg pludselig en høj gumle lyd, jeg kiggede rundt for at se om hestene var i nærheden, hvilket jeg ikke synes det så ud til. Lyden blev dog højere og højere "hiv-gumle-gnaske-synke-hiiiv-gumle-gnaske-synke" og jeg reste mig op - blot for at se Monika mindre end fem meter væk stå og spise af græsplænen.. Hmm... "MOAR!!":
(pic 4)


Mor var så flink at hjælpe (/lave) min scrapbog i dag, og far synes vi skulle have et "øjebliks billede - ØJEBLIKSBILLEDE!!" - så på kom foden ;-):
(pic 5)

Aftenens hyggetur gik til China-spise-stedet i Shoppen hvor Marcus og jeg spise en buffet (han spiste indbagt kylling i massevis og jeg spiste resten ;-)):
(pic 6)

Han skulle da også lige have en is i IKEA på vejen hjem (han holder sig så for munden fordi han havde svinet så meget som han ikke synes I skulle se ;-)):
(pic 7)

Jeg bliver også lige nødt til at prale af min fine, fine, FINE scrapbog som mor har lavet :) TAK mor! :)
(pic 8) 
 (pic 9)
 (pic 10)
 (pic 11)
 (pic 12)
(pic 13)

En anden ting jeg er blevet udstyret med (som er lamineret så den kan holde til alle de tårer mor er sikker på at jeg kommer til at græde ;-)) er mit lyserøde skrivebords underlag:
(pic 14)

Med endnu et citat vil jeg lukke af for i aften, og rent faktisk høre efter hvad den kloge mand siger i mit øre (nu er han næsten færdig, så jeg tror jeg vil høre Ungdomspræsten's prædiken med titlen "Den værste mors-dags prædiken nogensinde" - Hehe :)
"Sometimes, no matter how much faith we have, we lose people. But you never forget them. And sometimes, it's those memories that give us the faith to go on.” (Nogengange, uanset hvor meget tro vi har, mister vi mennesker. Men du glemmer dem aldrig. Og nogengange, er det de minder der giver os troen som gør vi kan fortsætte)

Ha' en herlig aften derude folkens - og start bare nedtællingen: SYV DAGE!


--------------------------------------
Hey guys!

First of, I just want to cut it out - for you, and my self: O-N-E W-E-E-K!
As my littlebrother Simon asked me today: "Are you, yourself, even understanding that you are leaving, yet?" the answer was simple: "NO!" Hehe... And maybe that's not such a good answer, but exciting all the same ;-)

Today I've mostly spent on making a scrapbook (read: looking at my Mom making it) and on a 'hygge'-tip with Marcus :) Hehe... Forget all about packing!

In my searching for some good quotes to write beside the picture of the Almond Sticks in my scrapbook I found this: "Without ice cream, there would be darkness and chaos." - Don Kardong! - AWESOME said! Hehe...

Okay, I'm not hundred percent sure that what I'm going to write are going to make sense right now, I'm having a sermon from Nashwaaksis Baptist Church in my ears - trying to figure out if this church is a little less... uhm... shouting... Than that one I looked at this sunday - it seems that the Baptist-churches are more like our Pentecostal church in Denmark than the Pentecosta churches over there. So far it sound good :) - And the bonus? The Young Adults in the church are always eating lunch together ang hanging out after church on Sunday's... Uh... I'm all in for social stuff more than meetings ;-) Hehe..!

But we are a couple of pictures behind - so let's leave for the fun stuff right away! :) :

Fist a look out of my window one night:
(pic 1)
Followed by a HUGE thanks to my moom for helping me packing yesterday! Well done! :) :
(pic 2)
As I said I was also eating out with Dad yesterday (I'm doing so great on those 'hygge'-trips ight now - that's what happens when you want to have a trip with each of your familymembers before your leave, and you have six of them ;-)) Good picture Dad!:
(pic 3)
While I lay on the terrace yestarday evening I suddenly heard a loud munching sound, I looked around to see if any of the horses wwas nearby, which it didn't look like. The sound, however, got louder annd louder and I stood up - just to find Monica less than five meters (16 feets) away from me munching on the lawn. Hmm.... "MOOOM!!"
(pic 4)
Mom was so nice to help me (/make) my scrapbook today, and Dad thought we should have a "Picture of this moment - PICTURE OF THIS MOMENT!!" (inside joke) - so the foot had to get on the picture ;-):
(pic 5)
Aftenens hyggetur gik til China-spise-stedet i Shoppen hvor Marcus og jeg spise en buffet (han spiste indbagt kylling i massevis og jeg spiste resten ;-)):
(pic 6)
Han skulle da også lige have en is i IKEA på vejen hjem (han holder sig så for munden fordi han havde svinet så meget som han ikke synes I skulle se ;-)):
(pic 7)
I also have to boast about my nice, nice, NICE scrapbook my mom had made :) THANKS mom! :)
(pic 8 - 13)
Another thing I've got equipped with (which is laminated so it can live through all the tears my mom is sure I'm going to cry ;-)) is my pink desk pad:
(pic 14)
With yet another quote I'm going to close down for tonight, and actually listen to what this clever man is saying in my ear (now he's almost finished, so I think I'll listen to the Youth/Family paster's sermon titled "The worst Mother's Day Sermon Ever" - Hehe :)
"Sometimes, no matter how much faith we have, we lose people. But you never forget them. And sometimes, it's those memories that give us the faith to go on.”

Have a nice evening out there people - and just start the countdown: SEVEN DAYS!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar