mandag den 6. juni 2011

Nye genrer, fejning, Shu-Bi-Dua og bestikkelse :) // New genres, Cleaning and bribing :)

Hej folkens.

Det ser ud til at jeg ikke kan få den her blog til at oploade billeder i dag - men nu må vi se hvordan det går :-)

I dag har jeg brugt en farlig masse tid på at læse Death of a Garage Sale Newbie (en nybegynder-loppemarkeds-shoppers død) færdig, hvilket jo bestemt heller "ikk' var så ring' en'da'" på sengen ude på teressen (og ja - det er faktisk en seng der står der permanent ;-)).
(her ville jeg have vist jer et billede af hjørnet - men det vil bare ikke virke i dag!)
Jeg tror jeg har fundet mig en ny ynlings-genre, eller måske ikke ynlings-ynlings, men tæt på!, Death of a Garage Sale Newbie og Gone with the Groom (forsvundet med brudgommen), som er de to bøger der har holdt mig godt og grundigt fanget i mysterier uden at skræmme mig fra vid og sans, de sidste par dage, skulle vise sig, begge to at tilhøre genren "Cozy Mysteries" (Hyggelige mysterier), jeg er ikke helt klar over om det er en genre, genre eller om det bare er hvad folkene på goodreads kalder den slags bøger ;-)
Alt andet lige er jeg blevet glad for dem! Der sker lidt mere end i de andre bøger jeg har, men igen, uden at jeg skal ligge vågen om natten eller drømme om teorister, bombninger og attentater ;-)

Haha... Nå, men hvis du kender nogle gode bøger i den genre så tag lige og sig til! :)

Når det så er sagt så har jeg lyttet til Shu-Bi-Dua som har lavet en helt genial cd om nogle af H.C. Andersens eventyr - haha! :) Ellers har den stået på omrokering af kasser, fejning af gulvet og grov sortering af tingene - min kære moder har nemlig været så flink at tilbyde hendes assistance imorgen, så tænkte jeg i det mindste lige ville gøre det bare en smule mere overskueligt ;-) - Og måske jeg endda kan overtale hende til at skrive den sidste legatansøgning for mig? ;-) Hehe... Måske hun kan bestikkes... Jeg har trods alt kransekager tilbage!

Men når der ingen billeder er bliver den her blog jo teeeemmelig kedelig, så jeg vil slutte "festen" med et citat fra Gone With The Groom: "A bend in the road, isn't the end of the road, unless you fail to make the turn" ("Et sving i vejen er ikke slutningen på vejen, medmindre det ikke lykkedes dig at dreje") - Sheila, hovedpersonens veninde.

Ha' det godt så længe - så vil jeg gå over til min bogreol og finde en ny bog... ! :)

-----------------------------

Hey guys.

I can't seem to get the picture uploader for this blog to work - but we'll have to wait and see if it comes around :-)

Today I spent lots and lots of time finishing reading Death of a Garage Sale Newbie, which of cause, isn't a bad thing, laying on the bed outside on the terace (and yes - we actually have a real bed out there ;-))
(here I would have placed a picture of the bed, could I get it to cooporate)
I think I've found a new almost-favorite genre, Death of a Garage Sale Newbie and Gone with the Groom, which are the books that kept me captured in mysteries without scarring the light out of me, the last couple of days, seem to belong to the genre: Cozy Mysteries, I'm not completely positive that it's a "real" genre or just something the people on goodreads.com calls those kind of books, though ;-)
Anyway I'm happy that I came across them! A little more is happening in those, compared to the other books I have, but again, without keeping me awake at night or making me dream about teorists, bombs and attentats ;-)

Haha... If you know some great books in that genre, please trow a comment! :)

That being said I've also moved boxed around, cleaned the floor and roughly sorting through the stuff - my dear mother has been so kind to offer her help tomorrow morning so I thought I'll just make it at leat at little more uncluttered ;-) - And maybe I can even get her to write that last Financial aid thing? ;-) Maybe if I bribe her... I have Kransekager (Almond sticks?) after all!

 But when I don't have pictures this blog is getting soooo booring, so I'll end the "party" with a quote from Gone With The Groom: "A bend in the road, isn't the end of the road, unless you fail to make the turn" - Sheila, the maincaracter's friend.

Enjoy life until next time - then I'll go on over to my bookshelf and find a new book...! :)

Ha' det godt så længe - så vil jeg gå over til min bogreol og finde en ny bog... ! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar