søndag den 5. juni 2011

En afslapningsdag, en tur til søen og en ny kirke :) // A realaxing day, a trip to the lake and a new church :)

Hej venner :)

Så blev det tid til dagens update (jeg prøver virkelig at tage mig sammen til at opdaterer jævnligt for tiden, men det fungerer ikke så godt at skrive blog når man er lidt trist til mode forstår I :))
Jeg går dog ud fra at mit halv-triste humør (som stammer fra ideen om alt det jeg kommer til at savne) på et tidspunkt bliver afløst af følelse af spænding (som kommer fra alt det nye og spændende der skal ske!) - Så der er uden tvivl lys forenden af den velkendte tunnel (og nej far, jeg tror ikke det er et modkørende tog ;-))

Det meste af min dag blev brugt på græsplænen med en god bog (har fået gang i endnu en af de der 1$-mysterie-bøger som er halv tøsebog og halv mysterie.. Super sjovt - men også så spændende at man bliver nødt til at læse den på én dag - og jeg er kun halvvejs!):

(pic 1)


(pic 2)

(pic 3)

Ellers har den stået på en tur i kirke, en hyggelig fars dag som indebar god mad og en tur til søen:
(pic 4) Madum sø // The Madum Lake
  
(pic 5) Familie-hygge under bøgetræerne :) // Family time under the trees :)

(pic 6) Mor påstår hårdnakket at jeg havde min solbriller på sådan her en dag og hun ville også dokumenterer det med billeder... Hmm... ;-) // Mom keeps saying I wore my sunglasses like this one day, and she even wanted pictures... Hmm.... ;-)

Jeg har prøvet at holde min dag fri for jeg-rejser-snart-aktiviteter, men det lykkedes ikke helt i og med det jo er søndag - og kirke dag. Jeg har været ved at kigge på kirker i Fredericton - godt inspireret af en af de unge fra Pinsekirken som kom fra Litauen (mener jeg) for at studerer i Aalborg, googlede "pisekirke Aalborg" og mødte op en søndag - googlede jeg "Pentecostal Church Fredericton" og fandt to - en der så temmelig lille ud og en der så større ud, eftersom det ikke virkede til at den lille havde noget for unge besluttede jeg mig for at se om ikke Capital Community Church er noget for mig - de er så søde at Live-streame deres gudtjenester så kl 16.00 hookede jeg mig lige op til endnu to 1½ times gudstjeneste, det virker ganske godt (selvom Simon, på den anden side af min væg, synes de råbte temmelig meget... Man er vel kommet væk fra Danmark) :) - De har endnu et mæde her klokken 23 (tidsforskel, klokken er så 18.00 derovre) som jeg lige tænker at se starten på, for at se om der er flere unge til det møde.. Det så ud til mest at være ældre mennesker og småbørns forældre til det andet.. Hehe ;-)
Men du kan jo selv tjekke det ud her hvis du vil :)

Anyway - jeg har jo den dersens bog jeg skal have færdiggjort så jeg må hellere få det her oversat til engelsk og komme videre :)

(pic 7) Men først lige et kig på mit værelse (måske du får en idé om hvorfor jeg altid ligger omme i min seng og læser ;-)) - men bare rolig, det ser ikke sådan ud normalt!! - ikke engang nu ;) // But first a glance at my room (maybe you get why I always lay in my bed and read ;-)) - but it really dosn't look like this normally - not even now ;)

------------------------------------

Hey guys :)

Now it's time to the update of the day (I'm really trying to update frequently, but it really dosn't work that great to blog when you are a little sad, you understand :))
However I think my half-sad mood (which comes from the thoughts about all the things/people I'm going to miss) is going to be replaced by the feeling of excitement (which comes from all the new and exciting stuff which are going to happen!) some day - So i really think there light at the end of the famous tunnel (and no, Dad, I really don't thinkg it's a oncoming train ;-))

 I spent most of m day on the field with a good book (I started another one of those 1$-mystery-books which are half chick-lite half mystery... Really fun - but also so exciting that you have to read it in one day - and I'm only halfway though!) :

(pic 1-3)

Other than that I want to church, had a hyggelig (remeber? Nice, cozy, enjoyable) Fathers day which consisted of a very nice dinner and a trip to the lake:

(pic 4-6)

I tried to stay away from I'm-leaving-soon-activities, but I didn't succed completely since it's sunday today - and church-day. I've been lokking at churches in Fredericton - inspired by on of the young people in Aalborg Pentecostal Church who came from Lithuania (I think it was) to study in Aalborg, googled "Pentecostal Church Aalborg" and just showed up one sunday  I googled "Pentecostal Church Fredericton" and found two churches - one which looked really small and one which looked bigger, since it didn't seemed that the small one had some program for the young people I decided to see if Capital Community Church is something for me - they are nice enough to send their meetings live so 4 PM I hooked up on another 1½ hour chuch-service, it seems nice enough (even though Simon, on the other side of my wall,  think they shouted a lot... I think we just left Denmark there) :) - They have yet another meeting at 11 PM (timedifference, it will be 6 PM AST) which I think I'll just watch the beginning off, just to see if there are more young people at that service... It looked like mostly elderly people and couples with small kids was attending the other one... Hehe ;-)
But you can check it out yourself here if you want :)

anyway . I got that book I have to finish so I better sign off :)


(pic 7)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar