lørdag den 4. juni 2011

En længeventet update, farvel-fest, sandwich'es, omarrangering og filosofiske tanke :-) // An update, a goodbye-party and philosophical thoughts :-)

Hej folkens!

Jeg beklager, jeg beklager meget det har været så længe siden jeg sidste har opdateret min blog her, der er virkelig bare sket meget på mange forskellige områder så søvn er blevet prioriteret over blogning de sidste par dage. Men i dag måtte det nødvendigvis blive, og det er jo heller ikke så tosset når man kan sidde på terassen i høj sol og lytte til fuglekvidren - oh life! :-)

Faktisk er der kun 11 dage til at jeg rejser - ELLEVE dage! Det er meget, meget vildt, uforståeligt og for tiden rigtig, rigtig trist *snøft snøft*. Uha da...
Men altså, på den anden side bliver det jo helt vildt spændende og super eventyr-agtigt - sådan lidt frifalds-agtigt (en ting jeg aldrig har kunnet lide.. Hmm) - og så må man jo tage tårene med, iøvrigt kan de kureres ganske godt med noget god musik og Inges kransekager:

(pic 1)

(pic 2)

Inge tog hendes kære familie med og var modige nok til at troppe op til min farvel-fest i torsdags sammen med resten af storfamilien og en enkelte af mine ligeså modige veninder - well done folkens ;-)
Anyway, her følger nogle billeder fra aftenen:

(pic 3)

(pic 4) Ned i skoven og plukke ramsløg til kartoffelsalaten :) // Picking ramsons for the potatosalad :)

(pic 5)

(pic 6) Mange kokke gør kun maden bedre her i huset :) // Many cooks only make the food better in our house :)

(pic 7)

(pic 8)

(pic 9)

(pic 10)

(pic 11)

(pic 12)

(pic 13) Min studenterbuket fra farmor og farfar :) // My graduate-flowers from my dad's parents :)

(pic 14) Jeg satte alle gæsterne i sving med at lave bogmærker til mig :D // I put alle the guest to work, making bookmarks for me :D


Fredagen stod primært på kagebaging:
(pic 15)

til aftenens beach-party med de unge i Pinsekirken, hvilket jeg ikke har nogle billeder fra, men som var enormt hyggeligt (og temmelig trist med tanken om at jeg skal rejse nu når jeg lige har lært dem at kende.. Oh well) vi fik spist en falig masse kage + sand, set solnedgangen, leget sanglege og hængt kulørte lamper op :)

Fredag blev også dagen hvor jeg præsterede at få færdiggjort alle de legatansøgninger (på nær een) som jeg kan færdiggøre nu - jeg er for god!

Dagen i dag startede med en tur til Aalborg med mor og Camilla hvor der blev nydt en sandwich fra Nadias:

(pic 16)
i det overskønne sommervejr! Desuden fik jeg købt et par shorts i B-Young (læs: brugt mit gavekort = streget endnu en ting ud på to-do-listen) fordi jeg var kommet afsted i 3/4 bukser (i den tro vi skulle i storcenteret og ikke i gå gaden) - ja, ja - det er vel også en grund ;-)

Ellers gik der et godt stykke tid i dag med at forsøge at få overblikket (hviket jeg i øvrigt stadig ikke har), tøre øjnene (med de super hyggelige klenex med hjerter på som Tigeren sælger! :)), spist en hel masse kransekage og drukket Pepsi Max (trøstespisning? NEJ! ;-)) og vasket, vasketøj (puder, dyner, tøj, bamser etc. så tingene kan blive pakket ned i fin stand).

(pic 17) Her ses så en af grundende til at jeg limer de blå sedler uden på alle kasserne.. Hehe :) // He you see one of the reasons I put on the blue paper on every box... Hehe :)

(pic 18) Omarrangering af kasserne så jeg kan komme til dem ;) // Moving the boxe around so I can reach all of them ;)

(pic 19) Kasse 4-12 :) // Boxes 4-12 :)

Alt i alt en udbytterig dag, så jeg skal nok være træt når jeg daffer i seng efter at have skypet med "Canadierne" og læst til solen går ned (hvilket den gør tidligere herude fordi vi har så mange træer.. Hehe) :-)

Men når alt det er sagt bliver der vel også lige plads til lidt filosofiske tanker i dag, hvis sådan noget ikke interessere dig er dette et hint til bare at stoppe med at læse her ;-)
Det har faktisk overrasket mig en hel del hvor trist det hele lige blev, tror lidt det var efter den dersens farvel-fest der - det blev lige så virkeligt at "jamen så ha' en god tur til Canada!" betød: "så må vi se hvor længe der går inden vi ses"... Uuhh... Scarry! Som sagt er der jo total meget "fritfalds-følelse" over det - nogen gange er det helt vildt spændende og jeg glæder mig helt vildt, andre gange kan jeg sidde midt i alt rodet og gå fuldstændig i chok fordi jeg er sikker  på at det hele ender galt..
Oh well.. Der er nogen der siger at teenagere har ret til at have kraftige humørsvigninger og overdramatiserer tingene - den tager jeg, så jeg er undskyldt ;-)
Men er det så al grund til de voldsomme udsving i mit ellers så (u)stabile humør? Eller kunne det have noget at gøre med at der er x-antal "farvel" et menneske kan klare inden for et år? Måske fordi man bruger nogle "frit-falds-muskler" som er helt og særdeles ude af træning... Who knows? - Jeg har et godt bud... Men lad os nu se om det holder stik :-)

Meen... Jeg har en familie der skyper mig lige om et øjesteblik, så jeg er den der er smuttet :)

Enjoy derude! :)

------------------------

Hey guys!

I' sorry, I'm really sorry it has been so long since I updated you last time, there has just been happening SO much in so many different areas, so I had to prioritize sleep over blogging the last couple of days. But today I really had to do iit, and it isn't so bad, when you are sitting on the terace in the sun and listening to the birds singing - oh life! :-)

There's actually only 11 days till I'm going to leave - ELLEVEN days! It's so, so crazy, unbelieveable and, for the time being, very, very sad *sobbing*... Oh...
But still... On the other side it's going to be SO exciting and very faritale and adventure-like - like a freefall (a thing I've never got the hang of... Hmm) - and then you have to take the tears along with it, the tears, btw, seems to be cured very well with some good music and Inge's kransekager (I think that's Almonds sticks or something):

(pic 1)
(pic 2)

Inge brought her whole family along, and they were brave enogh to be here at my goodbye-party this Thursday together with the rest of my extended family and one of my equally brave friends - well done guys! ;-)
Anyway, here comes some pictures from the evening:

(pic 3 - 14)

The Friday mostly consisted of baking cakes:

(pic 15)

for the nights beach-party with the young people from Pinsekirken (the Pentecostal church in Aalborg), which I don't have any pictures of, but which were SO hyggeligt (remeber the word? Like cozy, enjoyable etc.) (and pettry sad whebn you thought about the fact that I am leaving, right when I've gotten to know them... Oh well) we also ate a lot of cake + sand, watched the sunset, played games in the sand and hung up coulored lamps :)

Friday also became the day where I managed to finish all the financial aid applicationforms (except one) that I can finish at this point - I'm SO good!

Today (Saturday) started with a trip to Aalborg with Mom and Camilla where we enjoyed a sandwich from Nadias (local sandwich shop):
(pic 16)

in the very nice summerweather! Furthermore I bought a pair of shorts in B-Young (read: used the giftcard = completed one more thing at my to-do-list) because I left home wearing half-lenght jeans (I thought we were going to the mall and not the shops outside) - well... That's a reason right ;-)

Other than that I've used quite some time today, trying to gain the overview (which I still don't have), drying my eyes (with those very cute klenex with hearts on them! :)), eating lots of kransekager (Almond sticks?) and drinking lots of Pepsi Max (comfort eating? NO WAY! ;-)) and doing laudry (pilloes, blankets, teddy bears etc. so that I can pack everything in good condition).

(pic 17-19)

All in  all a very effective day, so I think I'll be tired when I reach my bed after skyping with "The Canadians" and read until the sun set (which it's doing a lot sooner here, since we have so many trees... Hehe) :-)

Having said all that, however, I think theres room for some philosophical thoughts today, if you don't find such a thing interesting, this is your hint to stop reading :-)
Is has surprised me a lot how sad everything suddenly became, I think it was after that goodbye-party, suddenly it just got so real that "but then, have a good journey to Canada!" meant: "then we'll see how long it is until I see you again"... Uhhh... Scarry! As I said theres a lot of free-fall-feelings going on here - some times it's SO exciting and I am looking so much forward, other times I find myself sitting in the middle of all the boxes and go completly in chok because I'm sure everything is going to go wrong...
Og well... Someone say that teenagers are entitled to major moodswings and to overdramatize stuff - so I'll take it and I'm excused ;-)
But is that all there is to the major swings in my otherwise very (un)stable mood= Or could it have something to do with the fact that a person can only take a certain amounts of goodbye in one year= Maybe because you use some of "free-fall-muscles" that you haven't trained... Who knows? - I have a theory... But let's see if I'm right :-)

Buut... I have a family who are going to skype me in a couple of minutes, so I'm leaving you guys :)

Enjoy out there! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar