søndag den 29. maj 2011

En dag i Legoland, obligatorisk læsning og vise ord :) // A day in Legoland, obligated reading and wise words :)

Hej allezusammen :)
Allerførst: forbered jer på et "onslaugth" af billeder ;-) //
Hi everyone :)
First, prepare for an onslaught of pictures ;-)

Dagens indhold: For dagen i dag er gået til Legoland (læs: ufatteligt tidligt op!) som sådan en slags "farvel-hygge-tur" med min kære familie, på trods af temmelig meget regn var det bare hyggeligt :) Her følger en mini-billed-serie :)
The days contents: For today we went to Legoland (read: getting up very early!) kind of like a "goodbye-having-a-nice-time-trip" with my dear familie, inspite of a lot of rain it was really nice :)
Here comes a mini-picture-thing :)
(pic 1) Den rare pirat hilser os hver gang vi kommer, for 15 år siden og i dag // the nice pirat greet us everytime we come, 15 years ago and today

(pic 2) Så skal der køres i pirat-kopperne // Taking a ride in the "pirat-cups"

(pic 3) Så er der dømt gruppebillede og candy-floss // here we have a groupshot and candy-floss

(pic 4) Mount Rushmore i Legoklodser, Lego offentligtgjorde, for ikke så længe siden, at figurene faktisk blev bygget ved et tilfælde, efter at der skete en eksplosion i den hal hvor de opbevarede sandfarvede lego-klodser til et andet projekt. De har ikke villet fortælle det før nu, fordi de ikke troede folk ville tro dem, men for nyligt kom de frem til at når folk tror på Big Bang kan de vel også tro på dette! - Nice one :-) // Mount Rushmore in Legos, Lego told, not so long ago, that the figures actually was build by an acident, after an eksplosion in the hall were they stored sand-coulored legos for another project. They didn't want to tell about it before, since they didn't thought people would believe them, but recently they decided, if people can believe in Big Bang they can believe this to! - Nice one :-)

(pic 5) Frihedgudinden med 1.4 millioner Legoklodser :) // Statue of Liberty with 1.4 million Lego bricks :)


(pic 6) Gæt et slot // guess a Danish castle

(pic 7) H.C. Andersen læser højt // H.C. Andersen is reading aloud

(pic 8) Mælkeproduktion i Lego // From Cow to Milk in Legos


(pic 10) Simon og Marcus snakker med Krabben // Simon and Marcus talks with the Crab

(pic 11) Vi fanddt fine fisk i Lego-Atlantis // We found some amazing fish in Lego-Atlantis

(pic 12) Og en søhest // And a seahorse

(pic 13) Marcus blev ædt af en haj // Marcus got eaten by a shark

(pic 14) Musikinstrumenter i Lego // Music instuments in Lego

(pic 15) Indiana Jones på flugt // Indiane Jones on the run
(pic 16) Marcus og far gør klar til at skyde farver i "Templet" // Marcus and Dad is getting readu to skoot coulors in "The Temple"

(pic 17) Brandslukning // Turning off the fire

(pic 18) Et forsøg på at få branmanden ned fra træet // trying to get the fireman down from the tree

Aftensmaden blev indtages hos mormor og morfar hvor vi lige p.t. befinder os og hygger for vildt! Derudover nåede jeg lige at få snakket med de kære Canadier, hvilket kan være lidt vanskeligt med tidsforskellen og alt det :) // We ate dinner at my Grandparents where we still are and having a very nice time! Other than that I squized talking witht the dear Canadians in, which can be a little difficult - timedifference and all :)

Countdown: 17 dage!! // 17 days!!

Dagens bog-nørd: Jeg er gået i gang med Pride and Prejustice, hvilket også er en af de der must-read-bøger :), jeg er ikke så mega meget fanget af den slags heller, men siden Erynn Mangum bliver ved med at referere til dem i hedes bøger så tænker jeg at jeg hellere må få læst noget Jane Austin (intertekstualitet og alt det der ;-)) Og en anden ting jeg også har i tankerne når jeg forsøger at kæmpe mig igennem det ikke-helt-så-nymodens-engelske-sprog i den er at jeg har set en bog der hedder "Jane Austin ruined my life" (Jane Austin ødelagde mit liv) som jeg super godt kunne tænke mig at læse, men jeg tænker at for at få det fulde udbytte må jeg i det mindste være bekendt med Pride and Prejustice (Nårh ja, den hedder Stolthed og Fordom  på dansk) og Emma, og nok også Sense and Sensibility hvis jeg orker mere, inden jeg kaster mig over den anden bog.
Oh well.. Lang forklaring - Man skal jo leve op til sin titel som nørd! ;-) //
(pic 19) En anden ting er at min mor mener jeg har mange bøger med til to dage - men seriøst? Når man nu ikke lige ved hvad man får lyst til at læse?! :) // Another thig is, my Mom thinks I have a lot of books with me for only two days, but seriosly - who know what you want to read?1 :)

Todays Book-Geek: I started rading Pride and Prejustice today, which is also one of thoese must-read-books :), I don't really get captured by those kind of books either, but since Erynn Mangum keeps refering to then in her books, I thought I better read some Jane Austin (intertekstuality and all ;-)) And another thing I also have in mind when I try fighting throught hat not-so-morden-english in the book, is that I have seen a book called "Jane Austin ruined my life" which I really want to read, but I think, to get most out of it I better, at least, get to know Pride and Prejustice and Emma, and maybe Sence and Sensibility, if I can take more, before I start the other book.
Oh well.. Quite a story - you have to act like a Nerd when they say you are one ;-)

Dagens Canada-fact: Canadas motto er: A Mari Usque Ad Mare (det er latinsk og betyder: Fra hav til hav) - en anden sjov ting er at Canada har et meget broget folkefærd med mennesker fra alle tænklige kulturer og nationaliteter, faktisk betegnes kun 32,2 % af de 34,4 millioner mennesker der bor i Canada som Canadiere. //
Todays Canada-fact: Canadas motto is: A Mari Usque Ad Mare (it's Latin and means: From ocean to ocean) - another fun thing is that Canada has very diverse people with people from many different cultues and countries, actually only 32,2 % of the 34,4 millions who live in Canada is described as Canadians.

Dagens citat: "Du kan ikke finde en kop the der er stor nok eller en bog der er lang nok til at passe til mig" C.S. Lewis - Er vild med den mands tankegang (han er undskyldt siden de jo ikke havde Pepsi Max dengang ;-))
Todays quote: "You can't get a cup of tea big enough or a book lang enough to suit me." C.S. Lewis - Love that guys way of thinking (he is excused since they didn't have Pepsi Max back then ;-))

Men jeg er den der er smuttet under dynen med min mega u-handy computer (hvorpå min gratis udgave a Pride and Prejustice er) - jeg siger jer mit første køb i Canada (næst efter badetøjet bliver en Kindle!) :-) // But I am heading under the covers with my not-so-handy computer (where my free copy of Pride and Prejustice is) - I tell you, the fist thing I buy in Canada (after the swimming stuff is a Kindle!) :)

2 kommentarer:

  1. I want a kindle too! :) Enjoy pride and prejudice! in my opinion the best of the three books mentioned! And better than the movies, because of the lovely (and not so lovable) personas in it!
    It seems like quite alot happened in legoland since I last visited! Good I have a son, so I will have an excuse in a year or two!

    SvarSlet
  2. Okay så, jeg tror også at den nok skal blive god når jeg lige kommer over det der enormt anderledes-engelske sprog (det er vist en tilvønningssag). Jeg har set den på film engang i skolen tror jeg, men jeg kan intet huske for jeg synes den var mega kedlig, men det kan jo have noget at gøre med at det er en film ;-)
    Jups - du bliver nødt til at tage din søn med i Legoland, alt andet vil være en seriøs fejl i opdragelsen.. Hehe :)

    SvarSlet