onsdag den 1. juni 2011

Et par filosofiske tanker, en hyggelig søtster-date, bagning og nedpakning! :) // A couple of philosophical thoughts, a 'hyggelig' sister-date, baking and packing :)

Countdown: 14 dage - tænk engang, om to uger sidder jeg i det sidste af de fire fly der skal bringe mig til Fredericton - wow..., og selvom jeg sidder og siger det hele så fint nu, er det altså ikke gået ind på lystavlen. Min kilde (læs fysioterapuet, som selv har været Au Pair år tilbage) siger det først er efter et par uger efter man er landet man lige pludselig tænker "ARG hvad har jeg dog gjort??!!" - Haha... Men jeg tror hun har helt ret, endnu føles det bare som om, jamen jeg ved det ikke.. Som en forlænget ferie måske? Og det er det jo også, men på den anden side så pakker jeg alting ned her og siger farvel og starter på en måde "et nyt liv", så det flyver rundt med blandede følelser her, men det er der jo nok ikke noget galt i... :-)


 Dagens indhold/Forberedelsen: I dag mixer vi lige de her to sammen, eftersom det hele nærmest er gået op i et i dag - dagen har stået på alt muligt forskelligt, men startede med en tur til Aalborg med Camilla hvor vi bl.a. skulle handle ind til morgendagens farvel-fest og hente nogle af vores kære søskende -
(pic 1) Og naturligvis en tur på Jensens // And of cause had to eat at "Jensens"
(pic 2) Sådan en frokost portion ser jo ganske uskyldig ud - men hold fast hvor var vi mætte i lang, lang tid bagefter! // This lunch-meal looks innocent enough - but did we ever feel full a looong time after eating!

(pic 3) Indkøb til morgendagens farvel-fest + det løse, utroligt hvad Lidl, Bilka og Fakta x 2 kan komme op med ;-) // Groceries for tomorrows godbye party + a some ekstra, incredible how much stuff tree diffirent stores can come up with ;-)

Hjemme igen stod den på nedpakning - for som sagt er det ved at gå op for mig at to uger ikke lige frem er sæææærlig lang tid til at pakke (jeg er SÅ tæt på at fare op og pakke videre lige nu, fordi det lige gik op for mig at der kun er 13 dage imorgen - logisk? Ja, jeg ved det...) hele sit liv ned, og hvis jeg selv skal sige det (og det skal jeg jo) kom jeg rigtig langt i dag :)

(pic 4) Tingene snøres sammen så det hele også giver mening når jeg pakker det ud igen engang // The stuff get tied together so everything makes sence when I unpack it again

(pic 5) En anden nøde-ting jeg har er Lego - og jeg måtte naturligvis rekviere denne nøglering ved mit sidste besøg i Legoland :) // Another geek-thing I have is Lego - and of couse I just had to get this keychain last time I went to Legoland :)

(pic 6) Det skal ingen hemmelighed være at Pepsi Max og chokoladekiks har fået mig igennem en stor del af denne dag (et mirakel jeg stadig kan passe alle mine bukser, nu man tænker over det ;-)) // It's not going to be a secret that it is chocolate biscuits and Pepsi Max that got me through this day (a miracle all my jeans still fit me, now that you think about it ;-))

(pic 7) En af de ting der blev indkøbt i dag var rød bolcher-farve, det skulle have givet postkasse røde maregns, men noget siger mig at jeg skulle have fulgt mig egen idé og købt den rødebedefarvede farve og ikke den julerøde som ekspedien forslog, men hvad ved jeg?! - nu er der i hvert fald marengs til imorgen :) // One of the things we bought today was red food color, it was supposed to make the meringues (is that really the word?!) bright red, but I think I should have follow my own idea and bought the beetroot-red and not the Christmas-red as the clerk adviced me too, but what do I know?! - but now we have meringues for tomorrow :)

(pic 8) "Moder er i køkkenet..." og hun laver pynt til lagkagen til imorgen - // "Mother is in the kitchen..." (lyrics to a danish Christmas song) and she is making the decorations for the cake tomorrow -

(pic 9) Danske og Canadiske flag :) // Danish and Canadian flags :) (Sidenote: Danish people RELLY love flags - we use them for everything ;-))

(pic 10) Jeg tog et kig på det Canadiske vejr inden jeg gik i krig med at pakke tøj ned i forskellige kasser og poser // I took a look at the Canadian weather before I started pakking clothes in various boxes and bags

(pic 11) Først havde jeg kun planer om at pakke mit pæne tøj ned, som jo alligevel bare hænger i skabet de sidste par uger, men projektet greb hurtigt om sig og inden jeg fik set mig om havde jeg gået i gennem alt det tøj jeg ejer og har (dog minus det i vasketøjskurven)... // At first I planned on only packing my "sunday clothes", but the project expanded itself and before I knew I had looked trough all the clothes I own (not the clothes in the laundry bin though)...

(pic 12) Der blev også lige tid til at nyde aften solen og fuglene - i hvert fald ud gennem vinduet :) // I also got the time to look at the evening sun and the birds - at least through the window :)

(pic 13) Tak til Fakta for at lave disse billige, men enormt effektive kiks! ;-) // Thanks goes to Fakta for making these cheep but exstremely effektive biscuits! ;-)

(pic 14) Alt det tøj jeg besluttet mig for at jeg aldrig behøver se igen - jeg tror jeg holder udsalg til mine gæster imorgen!! Ha ha ;-) // All the clothes I decided I don't ever need to lay eyes on again - I think I'll sell it to my guest tomorrow!! Ha ha ;-)

(pic 15) Alt det tøj der skal pakket ned til jeg vender hjem igen (sidenote: Jeg har ingen anelse om hvor jeg har alt det tøj fra - og her har jeg levet i den tro at jeg ikke har særlig meget tøj, jeg er rystet! ;-)) // All the clothes I'm going to put in a box until I return home again (sidenote: I have no idea whatsoever about where I got all these clothes - and here I thought I didn't own especially much clothing - I'm shaken! ;-))

Dagens bog-nørd og Dagens Canada-fact: kommer I simpelthen til at vente med til en anden god gang :)

Dagens citat: "Hvorfor vil ingen være Klodshan, når det er ham der får prinsessen?" - Sygehuspræst, Preben Kok

Dagens nye ord: Dustsuger - og ja, det er en støvsuger! ;-)

--------

Countdown: 14 days - wow, thinsk about is, in two weeks I'm sitting in the last of those four flights which are going to take me to Fredericton - wow..., and even though I sound like it's all great and fine now, I stil haven't understood it. My source (read: fysioterapuet, which was an Au Pair herself once) says that a couple of weeks run by after you land before you suddanly think "ARG what in the world has I done??!!" - Haha... But I think she's so right, it still feels like, well I don't really know... Like an extended vacation maybe? Which it is, but on the other hand, I'm packin everything here and saying goodbye and in some way starting "a new life", so mixes feelings are swimming around here, but I don't think theres anything wrong with that... :-)

Todays contents/Preperations: Today we are going to mix these two, seince everything was just about the same today - the day was spent on a lot of different things, but started with a trip to Aalborg with Camilla where we, amongst other things had to buy groceries for tomorrows goodbye party and pick up oure dear brothers -

(pic 1)
(pic 2)
(pic 3)

Once home again I continued the packing - since, as I said, I'm beginning to understand that two weeks isn't a looong time to pack (Iøm THIS close to run up and continue packing right away, because I just realized there's only 13 days tomorrow - logic? Yes, I know...) all ones life down, and if I have to say it myself (which I do) I got a long way today :)

(pic 4)
(pic 5)
(pic 6)
(pic 7)
(pic 8)
(pic 9)
(pic 10)
(pic 11)
(pic 12)
(pic 13)
(pic 14)
(pic 15)


Todays Book-Geek and Todays Canada Fact: You are going to get these another day :)

Todays quote: Sorry about this, but this quote only works in danish... :)

Todays new word: "Dustsuger" - thats a funny word for a vacumcleaner - The danish word for vacumcleaner is "støvsuger" which means "dustswallower" - if you mix the danish and english words you get: dustsuger :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar