tirsdag den 26. juli 2011

En pink kage, fødselsdag, bøger og 1000 teenagere :)

Og sandheden er; jeg er ved at blive meget, meget dårlig til at opdaterer jer! Men seriøst, der sker ikke så meget her... :)

Men den her gang er jeg undskyldt, for jeg fik en af mine skøre idéer den anden aften og det har ligesom optaget (og optager stadig, så dettet indlæg kan blive meget underligt!) min hjerne, som de af jer der kender mig er klar over. Se selv beviset:
I kan næsten ikke se det men det er plantegninger :) // Working on another of my crazy ideas :)

Og sandheden er; jeg er ved at blive meget, meget dårlig til at opdaterer jer! Men seriøst, der sker ikke så meget her... :)

Men den her gang er jeg undskyldt, for jeg fik en af mine skøre idéer den anden aften og det har ligesom optaget (og optager stadig, så dettet indlæg kan blive meget underligt!) min hjerne, som de af jer der kender mig er klar over. Se selv beviset:
I kan næsten ikke se det men det er plantegninger :) // Working on another of my crazy ideas :)´
Men lad mig tage jer tilbage til onsdag i sidste uge :) Daron var på "udflugt" med sit arbejde så jeg tog pigerne til svømning mens Debbie og Yosef spillede fodbold, eller Yosef spillede og Debbie kiggede håber jeg ;-)
Kyra og jeg ventede tålmodigt de 45 minutter pigerne svømmede :)
Da vi kom hjem skulle der naturligvis spises "snacks" igen, og eftersom det vist var den dag vi happy meals til frokost var alle temmelig meget bagud hvad angik deres daglige frugtmængde, derfor stod den på vanilieyouguth og "frugt-bar" et nyt koncept for ungerne:
Having a snack :)

Of fruit and yogurth :)

Aftenen gik med indpakning af små gaver til Debbie der havde fødselsdag om torsdagen :)

[sidenote: jeg er nu vendt tilbage til skriverierne efter at have cyklet en tur til postkassen (tak for brevet mormor (og morfar)) og en tur på posthuset for at sende brev til los familios og spise en grillet burger med Yosef. Pigerne og Debbie er på tøsetur med Shannon og hendes piger, noget med en "Kina-craft-dag" i den lokale Michaels... :) Anyways, nu sidder vi og ser Flushed away (vi lejede 3 film i 3 dage for 3 dollars (15 kroner)) så tænkte jeg lige kunne skrive lidt :) ]

Torsdag var det jo så Debbies fødselsdag så vi måtte nødvændigvis op og lave morgenmad osv. så børnene kunne "vække" hende. Papirerne siger "Vi har en hemmelighed" // "We have a secret!" the morning of Debbies birthday.

Det rigtige fødselsdags banner som pigerne lavede :) // The real birthday banner which the girls made :)

Så er der dømt morgenmad - og gavebånd i vildskab ;-)

Det var en hyggelig dag, som, som det nu engang er når mødre har fødsselsdag, ikke bar specielt meget fødselsdags-preg men mere preg af fodboldlejr, indkøb og fodboldtræning :) Anyways, festligt så det da ud:
Gæt hvem der valgte tingene?? // Guess who choose this stuff??

Og så spekulerer I nok lidt på hvad jeg gav hende? Jeg fandt en bog der hed "No biking in the house - without a helmet" (Ingen cykling i huset - uden hjelm på) som handlede om denne er familie der har 4 biologiske børn, 1 adopteret fra Ungarn og 5 fra Etiopien. Og som rent faktisk har formået at have en "familie følelse" og få tignene til at fungerer. Oveni det har hun den vildeste humor så jeg synes det virkede til at være en god bog :)

Emneskift, jeg sad og bladrede i reklamer hos Shannon og fandt ud af at der var tilbud på natbukser - så de skulle da købes! :) // Change of subject, I was reading these flyers thingies and found a sale on pj's - of course I needed these! :)

Det er farligt med alt det chokolade som Erynn Mangum har med i hendes bøger, nu var jeg jo nødt til at smage en "3 musketeers" som mest af alt mindede om en mars bar :) // It's really dangerous that Erynn Mangum mention chocolate so much in her books, now I had to taste a 3 musketeers... :)

Okay, så er vi kommet til fredag og det var blevet tid til at bage den pink/gule kage som jeg havde lovet Meron så længe :) Nu kunne den jo passende blive spist til Debbies forsinkede fødselsdag :) :
PISK!! :)

Den gule frugtfarve hang naturligvis ikke ved så det blev lille og pink :-) "Og så putter vi det gule et andet sted på kagen" blev Meron ved med at sige :) // Meron wanted a pink and yellow cake, but of cause the yellow color didn't color the dough so we made it purple. "And we'll put yellow somewhere else on the cake" Meron kept on reassuring Yosef :)

Der blev også lige til lit trøfler af resten af dejen som jeg skar fra for at lave hjerterne :) // Truffles made of the rest of the cakes, after I cut out the hearts :)

Der kom det gule! Og resten blev dækket med chokolade :) // There came the yellow! And the rest gotcoveredin chocoate :)

Og på kom lysene :) // And here comes the candles :)

Jeg miksede også lige nogle marcipanbrød af den hjemmelavede marcipan der var i køleren :) // Marzipan/Chocolate treats :)

Jeg efterlod dem til at spise deres grillede hellefisk og smuttede mod byen, samlede noget super lækkert pasta op og forsatte mo byens største baptist kirke hvor den stod på ungdoms-møde noget med en 1000 teens :)
I choose pasta over the fish before I headed for Sunset Church to the Tidal Impact Final Rally :)


"The end is near" (enden er nær) stod der på den ene side af skiltet "The end is here" på den anden (enden er her) :)


Lovsangsbandets musik stil! ;-) // The worship bands music style! ;-)

Deres "bønne-væg" hvor de hang sedler op med bønnesvar, bønneemner (det var en af de andre sider, der sad sedlerne i to lag) og fede oplevelser fra ugen :)

Den kristne bogbutik har åbent til 21 om fredagen så jeg kunne lige nå at lave et stop der inden jeg smuttede hjem. Jeg fandt den studiebible jeg gerne ville have (på tilbus) og to af de bøger der er på min liste (på tilbud) fordi jeg havde købt så meget fik jeg to gratis bøger så det var jo super duper :) // And of cause I had to stop in the christian bookstore on my way home :)


Okay, det må vist være det for nu. Jeg vil se at komme videre med det jeg egentligt gerne vil lave - min nye idé! Så ADIOS folkens! Og please smid en kommentar eller to! :)

Peace, Love and Flowers! :D

4 kommentarer:

  1. hejsa. Der er da fuld fart på dig :) Jeg sender lige et par billeder til dig, på mail. Så kan du se, hvad jeg lige har fået ud af min ovn. Den er igang igen, da der jo skal en del øvelse til for at blive "mester". Din mor har godt opdaget, at du ikke er hjemme længere. Hun havde pludselig ikke nogen der bagte kager :(
    Så må du have en hyggelig onsdag eftermiddag. Knus

    SvarSlet
  2. Hej Miriam. Hvor har du fået idde til en caffe? Skal det være en kristen caffe? Håber du faå bædre vejr i morgen. Knus morfar

    SvarSlet
  3. Hej min pige :)

    Lyder hyggeligt med alle dine ideér og tiltag :)
    Klem <3

    SvarSlet
  4. Hej I to :) Nu er det jo ikke til at vide om I ser der her, men jeg kan jo lige svare for en sikkerhedsskyld :), jeg har lige fået billederne mormor. Det ser super flot ud! :)
    Morfar: Det er ved at være et par år siden, men den anden dag kom jeg i tanke om den. Altså, man kan jo sige at jeg er kristen så det kommer den jo uden tvivl til at bære preg af, men formålet er ikke at være "kristen café" :)
    Knus til jer - og tak for kortet!

    SvarSlet