torsdag den 28. juli 2011

En dag i Zoo :) // A day in the Zoo

Hej folkens.
Jeg ville have skrevet blog til jer idag, men det er lige alt det mine øjne kan holde sig åbne. Hvorfor jeg er så træt lidt over 6 har jeg ingen anelse om, men jeg tror jeg vil finde min bog og et glas koffein-fri sodavand og læse en times tid indtil de andre kommer hjem igen så jeg kan rulle mig min faste aftentur til bogbutikken (læs: 10 km) :)

Alt andet lige kan I jo lige få billederne med kommentarer og så må jeg lige gøre det bedre imorn' ;-)

Som I jo nok kan se tog vi en tur til Saint John (1 times tid herfra) med Shannon og pigerne for at tage i Zoologisk have, hvis man da kan kalde den det, den var meget lille og meget "natur-agtigt" men ganske hyggeligt, mindede nok mest om en mindre udgave af Givskud Dyrepark, minus alle de fancy butikker ;-)

En meget lille kalkun // a really small turkey

Der er noget spændende derinde!! // Something exciting is in there!!

DET ER EN TIGER!! // IT'S THE TIGER!!

"See guys!"

Jeg er vild med farven på de siv der // I love the colour on this sea-grass thing :)

Hele selvskabet (Lily gemmer sig bag Kira) // The whole gang (Lily is behind Kyra) :)

Nogle fine blomster, det var meget "naturagtigt" der inde :) // Some pretty flowers, it was very nature-y in there :)

Zoo-tematiserede cola-automater! Hvor fedt er det lige?? // Zoo-themed vendingmachines - awesome! :)

Mens vi spiste aftensmad spurgte Daron, Lily hvilke dyr der var i Zoo'en, hvortil hun svarer "der var en tiger. Den var død!" Daron kigger lidt underligt på hende og siger "tror du ikke den sov?" "Nej - den var død!!" hvad hun mente var så dette tiger skind som skulle fortælle os at krybskytteri er forbudt og ondt ;-) // While we were having supper Daron asked Lily which animals se had seen in the Zoo, she answered: "there was a tiger. It was dead!" Daron looks kind of funny at her and ask "Don't you think it was sleeping?" "No it was dead!!" she meant this tiger shin thing-y ;-)

Flere flotte blomster :) // More beautiful flowers :)

her har vi så sne leoparden, den så bare så sød ud! :) // Here comes the very-sweet looking snow leopard :)

Flowers, flowers, flowers... :)

En skam jeg var den eneste der fandt dette navn til en lama totalt grinagtigt!! (Tænk K-U-Z-C-O - hvis du ikke fanger den... Synd for dig ;-)) // Such a shame I were the only one finding this name for a lama compleatly hilarious! :)

Der gives grls til æslet :) // Feeding the donkey with grass :)

Flere sjove navne (Oreo er chokolade kiks og S'more er ristede skumfiduser med smeltet chokolade ;-))

Love this one :)

BLOMSTER ! :D

Jeg elsker farven på den her abe :) // I LOVE the colour on this one! :)

....

Simon - bare lige til din info! :) // Brother Simon, just for your information ;-)


Okay, underligt billede jeg ved det, men tjek lige størrelsen på det lyskryds, jeg mener - den røde cirkel er kæmpe ift. den gule og grønne. Og nu vi lige er på emnet med lysreguleringer er det ved at drive mig til vanvid at, når det skiffter fra rødt til grønt er der ikke gult imellem. Det er MEGET stressende! Tror det skyldes de har automat gear her :) // Wierd picture, I know, but check out how HUGE the red light is compared to the yellow and green :)

Vi smuttede lige forbi et lille gratis vandland på vejen hjem :)

Den her dagpleje havde alle børnene i seler!!! :o // This daycare had all the kids in leashes !!! :o

KANELSNEGLE!!! :D // CINNAMONROLLS!!! :D

Debbies mor har gentagne gange spurgt Debbie om hun troede jeg gad bage kanelsnegle når vi kom derop (vi skal være der en uge i august)... Haha... :) Eftersom der er totalt varmt i Montreal og de har aircondition tror jeg ikke hun behøver bekymre sig, jeg kan ikke holde andet ud end at bage alligevel ;-) // I'm sure I will be baking cinnamon rolls at Debbie's mom's, with all the heat they have in Montreal inside with th AC is the only place I can stand ;-)

Med det vil jeg forlade jer for nu, boooog!!! :) // With that I'm gonna leave you guys in favor of my booooook!!! :)

Peace, love and harmoney :)

5 kommentarer:

  1. Læst på min nye iPhone - sejt nok. Hyg dig og gem lidt kage bage lyst til når du kommer hjem. - far

    SvarSlet
  2. Taark for en hyggelig update - jeg tror godt jeg forstår du er træt - alle de billeder, kanelsnegle og frisk luft. :D

    Jeg synes nu også den med cuzco var ret god :D
    og de andre skilte - seriøst der er en med en god humor i den zoo :D

    Far og Mill har forresten postet brev til dig idag <3

    Hyg dig. Klem Mor <3

    SvarSlet
  3. Far: HVAD laver du med en iPhone? Og hvorfor kan du finde ud af at bruge den? Anede ikke du var så teknisk! ;-) Skal nok gemme noget af min kagebage lyst ;-)
    Mor: TAK!!! Jeg manglede jer med den humor altså! Jeg grinede så meget over de skilte, de andre var bare sådan lidt... Øhm okay... ;-)
    Yay! Elsker brev! Jeg postede endnu et to dage siden, så der burde være to på vej! :)

    SvarSlet
  4. Fin tur i Zoo. Du må ha en god Weekend Miriam. Vi er på vej til familiecamp i rold skov. Vi kommer nok til at savne dit overblik. Knus fra morfar

    SvarSlet
  5. Tak for turen. Nu er vi vendt hjem fra Rold Skov og en dejlig weekend, hvor vi dog savnede dit selskab. :)Hyg dig. Knus fra mormor

    SvarSlet