onsdag den 27. juli 2011

Tøsetur, Bierber-ting, hamburgers og bagning i vildskab! :)

Okay folkens, lad os se hvor længe jeg kan holde mit hovede klart nok til at skrive til jer; lad os starte ved lørdag :)
Jeg tog Kira og hendes veninde Julie med en tur i biffen for at se Zookeeper (er ikke kommet til DK endnu, men den kan helt klart anbefales!), vi mødtes i centret hvor vi fik noget frokost, købte billigt slik i Walmart og lalrede rundt og kiggede på kjoler og undertøj som sådan et par fnidretøser nu gør, inden vi smuttede ind og så The Zookeeper. Jeg skraldgrinede hele filmen igennen (også mens de andre græd en stille tåre) den var bare for sjov! Simon, du ville ELSKE den! :)

Saturday-lunch with Julie and Kyra - note the Pepsi Max! :) // Bemærk Pepsi Max'en ;-)

Faldt lige over en Justin Bieber skoletaske til 150 kroner ;-)

Det må du da elske Gigi ;-) // I bet you like this, littlesister Gigi ;-)

Så er vi klar, klar, klar! Vi ventede i 35 minutter mens de viste alt muligt spøjst inden filmen kom på ;-) // you guys have the longest "pre-movie" things ever! :)

Det havde været varmt så mange dage at jeg ikke havde flere shorts, og eftersom jeg ikke er mega meget fan af at vaske en gang hver 4. dag såe måtte jeg jo lige købe nogle på tilbud :) // I love your clearance racks! ;-)

Søndag var jeg i kirke, igen, og bagefter tog jeg en tur i centeret for at traske lidt rundt og gå på tilbudsjagt. Jeg har nu officielt indledt julegave sæsonen eftersom min familie brgyndte at skrive ting som: "Kan du ikke købe --- jeg vil gerne give det til ---- til jul"... Øhm... Jo da! ;-) Så allerede nu har jeg konkluderet at jeg bliver nødt til at sende en (læs: flere) kasser hjem til mig selv... Det er billigere end at købe vinter jakkerne og bøgerne i DK anyways... :)

Fik også lige prøvet en Is-Cappuchino som Shannon havde anbefalet mig, den var absolut et hit! På trods af at jeg ikke kan lide kaffe, er jeg overraskende vild med ting med kaffe smag ;-) // I tried the Iced-Cap, Shannon, it was awesome! And no, it didn't really taste like coffee either ;-)


Så er der billige skoletasker! Jeg ville have købt en hvis jeg gik i skole - jeg elsker skoletasker! ;-) // I almost bought a bookbag, but then it hit me: I'm not going to school... I LOVE bookbags. Surprised? I wonder why, we already established that I'm wierd ;-)

Her er benzinen så sort og dieslen grøn... Jeg spurgte en del gange for at være sikker.. Jeg skulle [sidenote: har lige svarte Kyra med et "helt bestemt" på hendes spørgsmål om "Do you like my painting?"... Hun forstod mig ikke... ;-)] ikke risikerer noget ;-) Anyways, jeg fik tanket 90 liter på - og så kunne bilen køre 600 km igen... Åååh... Jeg vil ha' "min" SKODA tilbage ;-) Og en anden ting, benzin er billigere end diesel...  // You guys ARE wierd! Your fuel is black and the diesel is green.. It's supposed to be the opposite!

Jeg var en tur i genbrug og fik de to trøjer i ser øverst til venstre. Endnu et par natbukser blev indkøbt (jeg ELSKER natbukser) og jeg fik købt en skjorte på udsalg til Marcus: 15 kroner (den er ny). Jeg købte også en hel masse andet men det er til mine søskende som også læser den her blog, så det dropper vi lige ;-) // Cheap, cheap, cheap I tell you! How come I can get the green shirt for 3 $ here when I have to pay at least 25 $ at home??

Lad os straks hoppe videre til mandag, jeg lavede lige et lyn-stop i den kristnebogbutik (igen), manden bag disken kiggede på mig og siger så "You were the one who was here on Saturday, right?"... Uhm ja.. Og fredag... Og onsdag... "I LOVE this place!" forsikrede jeg ham om og så fik jeg lov at betale ;-)

Og se hvad jeg fandt! ;-) Det er et computercover! Og hvis Simon gad bruge sådan noget havde jeg købt det til ham ;-) // Awesome cover for a computer!

Dagens indkøb; sunde Majschips (10 kroner), en cd med Laura Story (80 kroner), farveblyanter (5 kroner) og ternet papir (åbenbart ikke almindeligt herovre; 20 kroner) - så var jeg klar til at lave de før omtalte plantegninge r:)

Se lige hvad jeg fandt: to nummerplader med bogstaverne JAM (marmelade) // JAM-license-plates :)

Om aftenen smuttede folket til fodbold, Kyra fandt hendes tegne ting og jeg joinede hende med mine plantegninger... "Why are you drawing a café?" oh well... Og ja, det er far der er på skype ;-) // Craft-stuff when the other guys went to yosefs soccer game :) And yes, it's my Dad I have on Skype :)

Okay, endnu en dag er gået, lad os komme videre i systemet her - for jeg er ved at være træt og vil gerne læse i min gode bog :-) (Fools Rush In, hvis nogen er interesseret) :
Pigerne og Debbie tog med Shannon og hendes piger til Kina-craft-dag i Michaels og en tur på DQ bagefter så Yosef og jeg hang lidt rundt i det knap-så-gode vejr og spillede Ipad (jeg er IKKE god til AngryBirds, jeg har også kun prøvet det den ene gang, så jeg er vel undskyldt) inden vi cyklede en tur op for at poste endnu et kort til min familie (en t/r på en 6-7 km) :
Da vi kom derop havde de grill udenfor så vi skulle naturligvis lige have scoret os noget frokost ;-) // We went to post a letter, but then they had barbeque outside so we went and got lunch while the girls where doing crafts at Michaels :)

Det er så sådan deres burgere ser ud herovre - alle burgere... Salat bruger man åbenbart ikke... ;-) // Do you guys realise your burgers are really wierd... In a plain way? ;-)

Dejligt billigt :) 10-13 kroner for en burger og 5 kroner for en sodavand ;-) // Nice prices :)

På vejen tømte vi postkassen og der var sandelig endnu et brev til mig - fra mormor :) // Mail from Grandma and Grandpa

Jeg kiggede ikke påforsiden efter afsenderen men vendte brevet med det samme, for at læse "og morfar" - det tog mig lidt tid at greje den ;-)

Ellers har vi set både Surfs Up og Flushed Away (super sjove animationsfilm) for vi lejede ved samme lejlighed lige 3 film i 3 døgn for 3 $ (15 kroner)... Og det har været inde-dage de sidste par dage, i hvert fald efter deres standarder... Jeg ville nok have lavet alt muligt udenfor hvis det stod til mig ;-)

I dag har den så mest stået på bagning, og støvsugning og kiggen scapbog. Alle pigerne tonsede mit værelse lige pludselig og siden de elsker min scrapbog fandt jeg den til dem, de sad og kiggede i en halv time og prøvede at huske hvem der var hvem... "Det her er Miriams bor og søster" (marcus og rebecca) "Og det her er.... Deres venner" (Mine tre fætre...) - Haha... :) Godt forsøgt! ;-)

Pølsebrød - og ja, de har den farve for jeg penslede dem med yougurt/ketchup - gav en god smag til dem... :) Ingen har havde fået dem før, men de ELSKEDE dem! :) // Pigs in a blanket, new for the guys over here, but the loved it! :)

Jeg sprang så "relish'en" over (det er sultede agurker hakkede i småstykker og puttet i en ketchupflaske...) // This is how you eat it :)

Grovboller med nødder, tranbær og rosiner efter mor Klit's anbefaling - Yummi!! Og flere sunde kanelsnegle :) // Whole Wheat buns with nuts, crasins and raisins after Mommy Klit's suggestion - Yummi!! And more Cinnamom buns :)

Det blev til omkring 80 genstande i alt - og NØJ hvor jeg savnede "min" røre maskine lige pludselig... :) // About 80 items all in all - and did I ever miss "my" Kitchen Aid... :)

Det er vist alt for i dag folkens, jeg er den der finder min meget kunstige sukkerfrie appelsin sodavand (læs: koffeinfri) og falder sammen på sofaen med min bog! Når de hjemvender fra svømning ruller jeg en tur på Starbucks og prøver deres Triple choclate et eller andet smoothie :)

Peace and love! Savner jer i dag folkens :)

5 kommentarer:

  1. Seriøst - hvad koster de der skoletasker - Marcus skal nemlig have en ny... men kr. 1 kr. 2 ......
    Mega nice stak bagværk :P lækkert lækkert !!
    Jeg savner faktisk også dig tøsen <3 - og atg lige sådan en coll-coffe et eller andet med hjem til mig, lyder mega lækkert :P
    Klem klem fra Mor

    SvarSlet
  2. helt ærligt---hvor er den kommentar jeg skrev til dette indlæg, i går???
    Det er da mega nedren at det er væk. :(

    SvarSlet
  3. Hmm mormor... Det ved jeg ikke, jeg skrev også en, og morfar, men de er væk.... :/
    Mor: En 2-300 kroner mener jeg, de fåes naturligvis meget billigere i Walmart osv... :)
    Jeg har lært at lave de der cool-coffee ting, så deeet.. De skal med i min café ;-)

    SvarSlet
  4. HEj Miriam! Så blev jeg også opdateret på nogle mega gode indlæg i din blog. Fedt at du stadig kan finde på noget at skrive om. :) Angående det der computer cover nerd, hvorfor er det lige, at det ikke passer til dig? :) :)
    Du er godt nok effektiv til at bege. Kan du ikke lige bage lidt til min 30 års fødselsdag?
    Knus og tanker EVa!

    SvarSlet
  5. Hej Eva! :) Hvor i alverden har du været i mit blog-liv? ;-) Jamen selvfølgelig kan jeg da bage til din 30-års fødselsdag - hvis du holder den når jeg kommer hjem igen. Haha! :)
    Og det computer cover der passer ikke til mig for- HOV HOV! Kan du så være sød der unge dame! ;-) Anyways, nok mest fordi jeg hekker ikke er fan af computercovers ;-)
    Knus

    SvarSlet