torsdag den 15. september 2011

Et forsøg på en update... Der endte i et valg... :)

Hej igen folkens :)

Jeg tænkte at I nok hellere må få nogle billeder hvor jeg er på, de her er tilbage fra en aften i Montreal hvor "The big people" som Kyra sagde, var ude og spise mens de små var til sleepover hos fætter Grayson :) :


SMIL!


Foran en eller anden kendt persons hus (med take-out pizzaen ;-))

Hvad har vi ellers vi kan vise jer?

Det her får I kun og se fordi jeg, sidste lørdag eftermiddag virkelig manglede en lillberor/søster at råde af og derefter grine med da dette skete:
Jeg formåede at holde i drive-in i McD for at købe en cola mens jeg spiste mit thai-mad, eller i hvert fald to bider af den før jeg hældte det hele vejen ned at min kjole og blev dejlig smattet til - og fik bilen smattet til...

Så var der jo ingen vej uden om at holde ind på en tankstation, smide 10 kroner i og få gang i den støvsuger der, for en ting var sikker, hvis jeg var kommet hjem med bilen sådan der ville Daron have mobbet mig non stop indtil jeg hoppede på flyet hjem!

Okay, så nu er der bare gået mega længe siden jeg startede på det her indlæg, og lige pt. sidder jeg og holder vejret her på den anden side af atlanten mens jeg holder øje med valgresultaterne på DR.dk - det er lige alt det jeg kan skrive bare en smule her af bare spænding, arrigskab, undren, glæde og diverse andre følelser der åbenbart følger med når man aktivt observerer sådanne resultater fra minut til minut - uuuuuuh!!! Mine kære forældre har lige inviteret mig med i "valgsofaen" via. skype så nu har jeg da i det mindste fundet et sted hvor jeg kan få afløb for mine voldsomme udbrud, som ingen i dette land helt forstår! :)

Med det vil jeg lige give jer teksten til Shu-Bi-Dua's sang "Ønskelisten" :

Se nu falmer landet
og her hvor vi står
er der is på vandet
og på Christiansborg
sidder rigets kloge mænd
spør sig selv hvor de vil hen
svaret kræver god forstand
og det har en julemand.

For han er vant til breve
og selvom han er træt
vil han aldrig kræve
en taburet
hvis han laved et parti
så ku vi få hvad vi kan li
og ønskelisten er så lang
som en stangspringsstang.

Så ku hver mand og så ku hver mø
sætte sit kryds ved liste Ø
så ku de andre pænt liste A
for så var det Jul hver dag.

Tænk hvis hver mand og tænk hvis hver mø
satte sit kryds ved liste Ø
så ku de andre pænt liste A
for så var det Jul hver dag.

Når det rigtig kniber
kan han klare det selv
får ikke direktiver
nede fra Bruxelles
en sygedag karensdyr ha
uden det blir til lovforslag.
Julemanden er human
og ikke en hård banan.

Med det vil jeg gerne sige, godt valg til jer allesammen!

Jeg har nu forsøget i et kvarter at få skrevet noget her, men det er så godt som umuligt, jeg er i fuld gang med at debaterer med min kære fader om hvad der ville være det bedste udfald af valget, det er noget af en debat, men vi er for så vidt enige (politiske interesserede kan læse videre, I andre kan lige så godt sætte jer og se Venner eller sådan noget) :

Vil vil gerne have Liberal Alliance ind så de kan få rettet op på den danske økonomi og så KD ind til at styrer værdi politikken... Er det så praktisk set muligt? Tjae... Ikke sådan uden videre, men vi har fundet en løsning!
Det kræver at Radikale får en farlig masse mandater, så skal vi have Margrethe Vestager til at disse rød fløj og istedet sige til V, C, KD og LA at de skal gøre hende til statsminister - og så har vi den!

Så det er der vi håber på og beder om - lige pt. mangler de desværre 10 mandater tilsammen for at få det til at lykkedes, så nu må vi se!

Jeg bliver desværre, desværre, DESVÆRRE!!!! nødt til at forlade hytten til noget barbeque noget som YMCA holder for at indvie deres nye bygning, men når jeg kommer tilbage er resultaterne ude... Ååååh...!!!!

Og sidst, og allervigtigst vil jeg bare gerne sige:

Gud bevare Danmark!







1 kommentar:

  1. uuuh - lad os se hvilket folkestyre du vender hjem til :) God grillaften til dig !!

    SvarSlet