søndag den 3. juli 2011

Skumfiduser, kalkun, billigt tøj og masser af is! :-)

Hej igen folkens :)

Ved ikke lige om jeg nåede at fortælle jer det i sidste indlæg, men vi var intiveret om til Shannon og dem (bliver virkelig nødt til snart at finde deres efternavn) for at grille skumfiduser. Spørg mig ikke hvordan de formåede at have både et bål og en pool (den de roppustelige blå en) i haven, eftersom det åbenbart er forbudt at have bål hvis der er mindre end 20 meter eller noget i den stil til træerne - hvilket der altid er her i haverne... Poolen er også forbudt, medmindre men har et minimum 2 meter hegn om hele haven - sagen er nemlig det er børn fra gaden kan gå ind og drukne i poolen - hvad?? Ja, det sagde jeg også... Anyways, de havde både pool og bål og vi fik ristet en halv pose skumfiduser:

Bemærk at de lige fortæller os nederst i højre hjørne at der hverken er fedt eller gluten i skumfiduserne - jamen så er de nok sunde!! ;-)

Yosef bliver ved med at sætte ild til hans skumfidus - men han spiste dem bagefter, så jeg går ud fra at han er undskyldt ;-)

Skumfidus-ristning i vildskab (de venter IKKE på gløder her, det skal åbenbart gøres over flammer... Hmm... Begge mine brændte (men hvis jeg ville vente på gløderne var der helt sikkert nogle andre der havde spist alle skumfiduserne... ;--))

Meron futter ild til sin skumfidus - som hun gav til Debbie, der åbenbart elsker dem sorte... Underligt! Ja... ;-)

Yosef og mig fik lige leget en omgang "hoppe-tag-fat" på Shannon's trampolin (de har ikke en her, det er noget med at det er dårligt for ryggen eller noget i den stil... Anyways, de fik lov at hoppe på den igår - så hoppes skulle der! ;-))

I dag var børnene og mig så igen i kirke, hvilket var ganske hyggeligt. Til jer derude der går lidt op i det er "senior pastor" Larry gået i gang med en prædiken serie for sommeren som hedder "The Politically Incorect Statements of Jesus" (Jesu' politiske ukorrekte holdninger) - lige i min ånd og faktisk ganske underholdende :) Tilsyneladende er der mange Canadiere der har en humor der minder meget om den danske (læs: sarkasme...) :)

Efter det besluttede jeg mig for at efterlade familien her med deres tennisfinaler (sidenote: de fik "kun" ser 2½ time ud af de 8-9 stykker, så vi ved vel hvad der skal ske her til aften ;-)) og smutte en tur mod centeret, for jeg havde brug for nogle flere par bukser! Jeg medbragte alle mine shorts - men da jeg fik dem pakket ud hvad de enten for store eller temmelig lausige (synes ellers jeg tjekke det inden jeg tog hjemmefra... Underligt!) og oven i det har jeg kun 2 par 3/4 bukser her - og ingen af delene slår altså til med de temperatuerer vi fører os her...
For dem af jer der kender mig, ved I godt at jeg ikke ligefrem eeelsker at shoppe - specielt ikke hvis jeg skal købe (læs: prøve) tøj.. Og slet ikke når jeg ikke ander hvilke butikker jeg skulle gå ind i (H&M hvor ER du??)... Jeg fik nogle temmelige spøjse blikke et par gange hvor jeg havde fået forvillet mig ind i endnu en 50 + butik... Hmmm... Kig... Tænk... Vend... Drej... LØB..!!

Men jeg starter det forkerte sted, for før vi overhovedet kom dertil måtte jeg nødvendigvis have støvet en cola op (lige knap 30 grader er åbenbart ikke det bedste vejr for mig at være ude i... ;-) - overrasket? Nej!) så jeg kørte mod McD og Tim Houtons (som er en kaffebar agtig ting der ligger ALLE steder her... Tror vi har 4 eller 5 her i byen... Og 3 McD'er.. Så det siger jo en del ;-))

Tjek specielt skiltet nedenunder (det hvide).. Igen... Jeg troede kun det var på gamle film man rent faktisk brugte sådanne skilte - åbenbart ikke ;-)

Der er flere ting der skal bemærkes ved det her skilt på Tim Houtons dør: a) åbent 24/7, b) Igen det med madallergien c) (skiltene til venste) Man SKAL have sko og t-shirt på derinde... ;-)

Gætter på det er noget amerikansk - for McRIB er tilbage (minder vist en del om en ribbensburger i fast food udgave)...

Debbie var ved at fortælle mig om en dame hun mødte den anden dag der stod og tog billede af "McLobster" (McHummer) skiltet, hun klukgrinede, specielt da jeg sagde, "og vi ved allesammen godt at det er mig der står der så snart jeg kommer tæt nok på det skilt"... Og som sagt så gjort ;-)

Hvis nogle af jer McD nørder læset min blog, så bemærk lige at de IKKE har fundet ud af det geniale i at lave alle kopperne med samme størrelse låg herovre endnu - ingen af størrelsene havde samme låg... Jeg følte mig sat tilbage til middelalderen da jeg fandt "LARGE" og fik det sat på i løbet af et split sekund, som kun en x-McD-DT-medarbejder kan gøre det... ;-)

Og grunden til min store 0,8 liter cola light med is (27 grader...!) - her skal det lige indskydes at jeg betalte 6 kroner for den... I DK har vi en mellen (0,4 liter) på tilbud til 15 kroner hos McD lige pt.. ;-)

Mere til jer nørder - her har vi TO drive in baner... Jeg prøvede det senere og det var dybt latterligt.. Det var den samme person der tog imod ordrer begge steder og begge baner skulle betale ved samme vindue... Det gik IKKE hurtigere.. Men det havde vel effekten af at folk føler det går hurtigere... Borset fra at jeg holdte ved vinduet uden at nogen hilste på mig i godt og vel et minut... :)

Tager jer lige en tur med i Wal-mart også:

For første gang har jeg fundet pepsi Max herovre - men hvad nærmest mere vigtigt er: Prisen! Hallo... Omkring 8 kroner for en 2 liters sodavand... Og det er når de ikke er på tilbud... ;-)

X-Box spil til en hund... :)

Camilla: Hårfarve-væggen!

lige knap 6 dollar koster dette produkt... (30 kroner) :)

Hmm ja, den her vender lidt på hovedet, men det var noget andet der var med i mine bøger (arg, Erynn Mangum, hvorfor har du puttet så meget slik i dem???!!!) som skulle prøves.. Mindede mest om en hindbærsnitte men med hindbær-dimset byttet ud med chokolade... Det var ikke specielt godt (prøver at putte den i mikroen en af dagene og se om det bliver bedre...) :)

I aften stod den endnu engang på besøg hos Shannon og dem - de havde lavet fyldt kalkun (nope, ingen billeder af det... :)), som ellers er en julemiddag så den stod på masser af drillerier, fyldt kalkun, brocolli-kasserolle, en form for brun sovs (første gang jeg har fået sovs her - YAY! (Thanks for the gravy Shannon ;-)), tranebær (ahh... Det var DET cranberry var... Tak google translate ;-)) "marmelade", kartoffelmos, fyldet fra kalkunen, krydderboller (mærkeligt at blande dem ind i det... ;-)) og æbletærte + is til dessert... Og ja - vi blev mætte!! :) Her har vi så deres kunstige "bål" som de har i sådan en lukket telt-agtig.havepavillion (for at holde insekter ude vil jeg tro)... :)
Rodney spurgte om jeg tog billede af hans kunstige bål? Hvortil jeg svarer "ja... Alt her er kunstigt... Bålet... Æbletærten (færdigkøbt frossen udgave)..." De fik han sig en god griner ud af mens Shannon sad ved siden af og prøvede at skjule sit grin under en mopset mine ;-) Haha...

Og nu til dagens indkøb :) - Jeg synes selv jeg var god! Jeg er i hvert fald træt nu! :) Men I har jo ikke så meget ud af det her billede så lad os gå hastigt videre:

De havde den her kjole med både blå og lyserøde blomster - jeg prøvede begge to fra Medium tildbuds stativet. Prøvede den ene, den anden, den ene, den anden... Og undrede mig seriøst over hvorfor de sad så forskelligt... Intil jeg står og stirrer olmt på dem begge to i prøverummet og finder uf af at den ene er str. 3 og den anden str. 7... Begge dele er under kategorien Medium - men naturligvis ikke samme størrelse... Jeg går ud igen (+ jeg prøvede 7 andre ting nu hvor jeg var der.. Suk) og går op for at se om der er en størrelse midt i mellem - ganske rigtigt.. De fandtes begge to i str. 5... Oh well.. Så blev jeg klogere på størrelses-systemet her - og fik prøvet de samme tre kjoler en 15 gange (overdriver IKKE her!)... Er temmelig sikker på at prøverumsdamen hadede mig til sidst ;-)
PRIS: 107 danske kroner! (Camilla, havde de haft den blå i str. XS havde jeg købt den til dig - men desværre!)

Jups.. Jeg har aldrig gået så meget med (eller ejet så mange) ærmeløse toppe... Mange af dagene her er alt andet bare ulideligt, og hvis man ikke vil vaske hele tiden så må man jo have nogle stykker.. Den har butik købte jeg to i, i sidste uge (butikken lukker snart) og i den her uge var de så søde at have TRE stk for 53 kroner! Den grønne snuppede jeg med fra 2. sorteringsstativet (den er lidt falmet på kraven (sidenote: jeg brugte lige google translate for at konstaterer at en "collar" hedder en krave på dansk - det havde jeg glemt... Åh suk!)) bare for at have noget der ikke så helt så ens ud som de (nu) 5 jeg har af den anden slags ;-) - den fik jeg til 11 kroner.

Jeg har medbragt to trøjer: den ene var temmelig lausig og den anden er aaalt for tyk, så var jeg da lige heldig at jeg kunne få den her til kun: 53 kroner (I en "rigtig" tøj butik med god kvalitet :))

Sidst - og absolut værst fik jeg mig erhvervet 3 par comwboy bukser.. Jeg var i SÅ mange butikker i et forsøg på at finde 3/4 owboybukser... Det var SÅ svært - så jeg overvejet lidt om jeg måske fortryder der senere fordi det altid er for varmt - men så må jeg jo købe nogle tyndt-stof-short når den tid kommer... :) Anyways, prisen? :
Et par short (+ bælte) (fra en butik lidt over H&M niveau) : 90 kroner
Et par lyse 3/4 bukser (samme butik): 107 kroner
Et par mørke cowboy bukser (fra en butik der var super billig, men "desværre" også var en Camilla-butik (jeg ved hvor jeg skal købe dine souveniers søs..!) samme som den, den grønne trøje kommer fra): 107 kroner

Okay folkens, jeg starter projekt "bliv ved med at kunne passe dit tøj" imorgen hvilket IKKE inkluderer is på hverdage - hvilket vil sige at jeg hellere må få testet min hjemmelavede jordbær-yougurt is i aften (+ min nye Ben and Jerrys)... Åh ha! Det er virkelig ikke godt at is er så billigt her... Virkerlig ikke godt! Men altså... Det smager jo godt - det gør det virkelig...

Anyways folkens, alle de linjer til fortæller jer: jeg smutter! ;-)

4 kommentarer:

  1. Der er da ved at være stil over dit tøjkøb. Sikke priser--kunne jo godt lokke en svag sjæl til at besøge dig, hvis det var muligt(tænker på C.) :)Jeg vil nu køre ud og aflevere min 10 mdr. gamle tlf, den er i udu :). Ha´en go´dag. <3

    SvarSlet
  2. Jeg kunne sagtens besøge hende momse, men jeg har ikke penge nok til rejsen.. Desværre.. :)

    Det er jo sygt meget hårfarve de har i den butik! Woooow!..
    Og fed kjole btw.. Glæder mig til at se hvad du finder på at købe til os ;)
    Knus

    SvarSlet
  3. Du er da gået til den min pige - måske du ender med at få fyldt dit tøjskab op inden du rejser ....
    ... og skønne priser :)
    Knus Mor

    SvarSlet
  4. Du kommer bare Camilla! Skal nok hente dig i New York selvom det er 14 timer herfra (troede kun det var 9...) ;-)

    Præcis mor - det er ved at være svært for mig IKKE at shoppe når jeg er nogen steder fordi det er så "ridiculous" billigt ;-)

    SvarSlet