tirsdag den 24. maj 2011

Ompakning i vildskab! // Repacking like crazy!

Hej folkens!
(I'm starting to do every post in english too - scroll down to find the english version)

Først vil jeg lige advare jer - jeg har fået et nyt kamera (Sony's NEX 5) så dette blog indlæg kommer til at være stopfyldt med billeder af alt muligt (og umuligt) - forbered dig på et laaangt indlæg :)

I dag har dagen primært stået på nedpakning, jeg har kun forladt huset her i skoven to gange, en for at komme på biblioteket og en for at købe poser i Fakta (mere om det senere).
Jeg har flyttet en del gange de sidste 6 år af mit liv (12 var det vist sidst da vi talte) og jeg tror det er derfor jeg slet ikke kan klare at pakke mine ting ned i lang tid (mere end en dag) før jeg skal flytte. Som du nok kan regne ud blive mine sidste 24 timer i Danmark ufattelig travle!

Men eftersom der kun er TO-OG-TYVE dage til at jeg hopper på et fly (eller faktisk fire inden jeg rammer Fredericton) så tænkte jeg er det nok var bedre at komme i gang med at ompakke nogle af de mange (fandt faktisk kun 5) flyttekasser jeg har stående nedenunder med alle mulige ting jeg ikke lige bruger i.. Det er ret rodet (note: de mange flytninger) og eftersom jeg ikke ved hvornår det bliver pakket ud igen (gætter på om en 5-6 år når jeg kommer hjem fra College i USA) så tænkte jeg at jeg hellere på pakke det ordenligt ned så der ikke kommer mus i det eller noget falder ud, kassen bliver opløst pga. vand eller noget af det andet underligt de er blevet udsat for gennem årene.

Så her kommer:
Om-paknings-fotorapotagen:

(pic.1) De tre kasser til sorteringen: Efterlades, "Hvis der er tomme pladser", "Kan ikke leve uden"

(pic 2)Gik straks igang med at fylde skolebøgerne i "Efterlades-kassen" og Pepsi Max og bøger i "Kan ikke leve uden", men noget siger mig jeg må omprioriterer hvis jeg skal holde den sidstnævnte kasse under 23 kg... Hmm!!
(pic 3) Så blev opbevaringskasserne befriet fra det dybeste hjørne af stakken - puha!, klar til sortering!

(pic 4) Min søster Camilla var lige en tur med mig i Fakta for at købe sække til at isolerer kasserne med så tingene ikke bliver spist af de før-nævnte mus! :)

(pic 5) Mit slør fra min tur til Iran dukkede op i bunden af en af kasserne, Elefantos gik med til at stå model men oplyser om at han ikke er konverteret!
(pic 6) Midt i det hele hørte jeg den vildeste larm uden for, det var så lige fordi vi fik en omgang regn-hagl kombi som også overraskede Marcus og Rebecca på trampolinen fuldstændigt :)
(pic 7) Så er den ene stak puslespil muse-sikret (posen kommer ned i flyttekassen)

(pic 8) Min kære moder siger at hvis man lukker håndtagene på kassen til bliver det sværere for musne - så som rådet til så gjort! (p.s. papstykket sider indvendigt så man kan stadig løfte i håndtagene - far :))

(pic 9) Det lykkede mig da at færdiggøre kasse nummer 1 i dag (den med den lille blå lap på hvor der står (1)) - så må vi se hvornår jeg kommer videre :)

Hvis du er her endnu - godt gået og tak!
Ha' en super herlig aften :)


--------------------------------------

Hi everyone :)

As promised I've started writing in english too, you have to escuse my bad gramme/spelling for now, it should improve when I reach Canada :), also, if I feel like it one day I'll translate the older posts but will have to wait and see on that one - it's so time consuming :)

First of I want to warn you - I got a new camera (Sony's NEX 5) so this post is going to overflow with pictures (see above) of everything possible (and impossible) - prepare for a loooong post :)

The day today has mostly exsisted of packing stuff down, I only left the house here in the forrest twice, one to go to the libary and one to get big plastick-bags in Fakta (more on that later).
I have been moving quite a lot these past 6 years (Í think it was 12 times last time we counted) and I think that's why I really can't stand to pack stuff a loong time (more than a day) before I need to move.
As you probaly figure out, my last 24 hours in Demark are going to be SO bussy!

But since there's only TWENTY-TWO days till I am jumping on a plane (actually four before I reach Frederiction) I thought I better re-pack some of the many (actually I only found 5) moving-boxes I have downstairs with all the stuff I don't use very often.. It's very messy (note the many moves) and since I don't know when I am going to unpack it again (I'm guessing maybe in 5-6 years after I return from College in USA) I thought I better pack it carefully so it's not getting eaten by mice or anything falls out from it or the water takes it apart or anything of the other stuff that has happend to the boxes doing the years.

So here comes:
The Re-packing-photoreport!

You'll have to look up to find the picture :)
(pic.1) The three boxes for sorting stuff: "Leave it at home", "For extra room", "Can't live without"

(pic 2) I immidiatly set to work on putting the old school-books in the "leave at home" box and Pepsi Max and books in the "Can't live without", but I have a feeling that I need to reprioritize if I am going to keep the last-mentioned box at less than 23 kilos (50 pounds)... Hmm!!

(pic 3) Then I got the storage-boxes free from the darkest corner of the stack - puha!, ready for the sorting!

(pic 4) My sister Camilla went with me to Fakta to buy large plastic bags to isolate the boxes so the stuff dosn't get eaten by mice! :)

(pic 5) My veil (is it called a veil really?) from my trip to Iran emerged from one of the boxes, Elefantos agreed to model it but annonces that he hasn't converted!

(pic 6) In the middle of everything I heard the loudest sound outside, it was raining like crazy which took Marcus and Rebeccca by surprise as the jumoed on the trampoline :)

(pic 7) Now one of the puzzle-game stacks is mice-proofed (the bag goes into the box)

(pic 8) My dear Mother say that you have to close off the handles on the boxes to make it harder for the mice to get inside - as she advised so I did! (the cardboard is on the inside so you are still able to lift the handles - Dad :))

(pic 9) I succeded in finishing Box # 1 today (the one with the small blue paper with numer (1) on) - now we just have to wait and see when I continue :)

If you are still here - well done and thanks!
Have an awesome evening (or day, depending on where you live :))

Ingen kommentarer:

Send en kommentar