fredag den 27. maj 2011

Cheesecake, nattøj og en lille gætteleg! :) // Cheesecake, pj's and a small guessing-game! :)

Hej venner (jeps - I blev lige opgraderet fra "folkens" til venner der ;-))

Countdown:  19 dage - wow! Så er vi kommer forbi tyverne, det er stadig helt vildt uvirkeligt det her - men hold fast hvor jeg glæder mig (selvom jeg kommer til at savne dig mor! Og dig far! Og alle jer andre ;-)) 

Dagens indhold: I dag besluttede jeg mig for at følge Evas råd (åhha, hun kommer til at høre for det her længe!) og kaste mig over nogle af de sjovere punkter på min to-do-liste (og så prøver jeg på ikke at have dårlig samvittighed over at jeg ikke fik udrettet noget i dag - for det gjorde jeg jo! :)). Dagen i dag har derfor stået på top-hygge med moar og Simon, men først var der lige en sidste skoledag for Camilla som skulle fejres, dette blev gjort med top underholdning (som jeg jo ikke kan vise billeder af siden jeg ikke har rettighederne til dem :), men):

 
(pic 1) Kurt, øhm jeg mener Karoline, var tilstede og i absolut topform som hun sketcherede klasselæren Karin (spørg mig ikke hvad mega-fonen blev brugt til) :)

(pic 2) Efterfølgende skulle 9. konkurrere med lærene
Men det var så her vi tog benene på nakken, fik indkøbt diverse (heriblandt meget tiltrægt vaskepulver og en fødselsdagsgave) og spist en sandwich inden turen gik mod Ikea hvor den stod på cheesecake, snik snak og hyggenygge :)
(pic 3) Har du endnu ikke smagt Ikea's strawberry-cheesecake så smut ned i den nærmeste Ikea (jeg er ligeglad om der så er et par hundrede kilometer! Men jer i Uganda er fritaget  ;-)) imorgen og skaf en - de er fantastiske! Jeg har en idé om at der er masser af cheescake i Canada - så nu må vi se hvor mange kilo jeg tager på inden jeg kommer hjem... ;-)

(pic 4) Hygge-nygge! :)

Efter diverse henten og bringen af folk vente jeg snuden hjemad alene for at hygge med min kære broder (på min to-do-før-jeg-rejser-liste er der også en hyggetur/dag/aften med hvert af mine familiemedlemmer - jeg er all-in for tid på to-mandshånd) så turen gik til McDondonalds hvor jeg blev skuffet over at de ikke havde de nye Wraps i Haverslev, men efter at have stået i kø og haft ondt af de kære DT-medarbejdere der var 10 biler bagud, i meget lang tid, kastede jeg mig over nuggetsne :)
(pic 5)

(pic 6) Simon er meget koncentreret om at drikke sin Cola (Coca Cola - forræder!! :))
(pic 7) Resten af aftenen stod på is-spisning og Pepsi Max drikning mens vi hyggede med at se "The Great Debaters", super god film baseret på en virkelig historie fra 1930'erne hvor et debat-team fra et sort college skal konkurrere mod dem fra Harvard, i en tid hvor sorte og hvide ikke måtte sidde på de samme bænke. Kreativ historie undervisning! :)
Dagens bog-nørd:
I starten af året så jeg et sted en pige der havde som mål at læse 211 bøger i 2011 - det lød som en sjov idé så det ville jeg prøve. Jeg har holdt styr på dem i et ecxel ark (nerd-alert, I know!) indtil nu, men goodreads.com har sådan en genial gadget der holder styr på det: (man kan klikke på den i øvrigt), så her kan I lige følge med i mit mål ;-)

2011 Reading Challenge
2011 Reading Challenge

Miriam has

read 68 books toward her goal of 211 books.
hide
(pic 8)
En anden ting er at jeg tror jeg har fundet ud af hvorfor Narnia bøgerne fanger mig så meget (selvom jeg stadig er forbavset over at det lykkedes!) - det er en meget filosofisk løsning, men den opmærksomme læser vil kunne regne det ud ved to enkle hint:
Hint 1:

(mov 1)
Hint 2: John Eldredge
Smid en kommentar hvis du regner den ud - eller bare har andre gode input :)
Dagens Canada-fact: Canada er verdens andet største land, kun overgået af Rusland. Desuden er Canada i besiddelse af cirka 10% af alle verdens skovarealer samt 20 % af verdens ferskvand. Kilde

Dagens citat:
"When you feel like giving up, remember why you held on for so long in the first place."


Dagens Pepsi Max:
(pic 9) Der samles "åbne-dimser" fra dåsesodavand til farmor :)

Inden jeg går helt i brædderne her må jeg lige vise jer min nye nattrøje:
(pic 10) I heart Foreningen LIFE - er det ikke bare for fedt?? (Jeg skal nok komme noget mere ind på hvad Foreningen LIFE er, engang, for nu vil jeg bare sige at det står for Love Investment Family Education


----------------------------

Hey friends (yes, you just got upgradet from "guys" to friends ;-))

Countdown: 19 days - wow! We have now passed the twenties, it's still so unreal - but, man, do I look forward to it (even though I'm going to miss you Mom! And you Dad! And all of you ;-))

The day's contents: Today i decided to follow Evas advice (oh she's going to hear about this for a long time!) and started on some of those more-fun things on my to-do-list (and try not to fell bad about not doing anything - because I did do something! :)). That's why today consisted of awesome-nice time with Moom and Simon, but first a last Schoolday for Camilla had to be celebrated, this was done with great entertainment (which I can't show you pictures of since I don't have the rights and all :)), but: :
(pic 1) Kurt, uhm, I mean Karoline, was there and fit for fight while she did a scetch on their homeroom teacher  Karin (don't ask me what they used the mega-fone for) :)

(pic 2) After that 9th grade had to compete the teachers
But that was when we walked away, we bought a couple of different stuff (amongst others washingpowder which we really needed and a birthday gift) ate a sandwich before we continued on to Ikea where we ate cheesecake, takeld a lot and enjoyed ourself :)

(pic 3) If you haven't tasted Ikea's strawberry-cheesecake then hurry on to the closest Ikea (I don't care how far it is! Exceot you guys in Uganda, you have to wait till you get to another country ;-)) tomorrow and get one - they are SO awesome! I think they have lots of cheesecake in Canada - so now we have to wait and see how many pounds I gain before I get home again... ;-)

(pic 4) Enjoying life!

I drove home by myself later on, to enjoy life with my dear brother (my to-do-before-I-leave-list also hold a day/night/dinner/some-thing with each of my familymembers - I'm all in for two-by-two time) so we headed to McDonalds where they really dissaponted me by not serving Wraps in Haverslev, but after standing in the line and felt sorry for those DT-employees who was 10 cars behind, for a long time, I ate the nuggets pretty fast :)

(pic 5)

(pic 6) A consentrated Simon driking his Coke (Coca Cola - traitor!! :))

(pic 7) The rest of the night consisted of ice-cream-eating and drinking Pepsi Max while we watched "The Great Debaters", a really good movie based on a real story from the 1930's where a debate-team from a black college are going to compete against those from Harvard, in a time where blacks and whites weren't allowed to sit on the same beches. A creative history-lessom! :)

Todays Book Geek: First in this year I saw a girl, somewhere who had a goal of reading 211 books in 2011 - it sounded like a fun idea so I wanted to try the same goal. I have kept track of the books in ecxel (nerd-alert - I know!) up until now, but goodreads.com has this genius gadget which keeps track on it: (you can click on it btw), so here you get the chance to follow my goal ;-)
(pic 8)

Another thing I think I have figured out is why the Narnia books keeps me so captivated (even though I'm still surprised that they succeded in that!) - it's a very philosophical reason, but the attentive reader would be able to guess it from two simple hints:
Hint 1 (mov 1)

Hint 2: John Eldredge
Trow me a comment if you figure it out - or just have some other great inputs :)

Todays Canada fact: Canada is the secong biggest country in the world, only overcomed by Russia. Canda is also home to about 10 % of all the forrest-areals in the world and 20 % of all the worlds freahwater. Source

Todays Quote: "When you feel like giving up, remember why you held on for so long in the first place."

Todays Pepsi Max:
(pic 9) Collecting "those open-the-can-things" from the sodacans to Grandma :)
Berfore I complete surrender to sleep I have to show you guys my new nightshirt:
(pic 10) I heart Foreningen LIFE - isn't that just too awesome?? (I'm going to tell you more about Foreningen LIFE, sometime, for now I just want to say that it stand for: Love Investment Family Education

Ingen kommentarer:

Send en kommentar