torsdag den 26. maj 2011

Køreture, vand, masser af mad og kun TYVE dage!! :-) // Driving, wather, lots of food and only TWENTY days!! :-)

Hej folkens (leder efter et nyt synonym her, men er endnu ikke kommet op med et!)

Så blev det tid til endnu et blog-indlæg - wuhu! Jeg ved godt jeg er temmelig nørdet når jeg siger det, men at skrive blog er virkelig et af dagens højdepunkter, jeg synes bare det er så hyggeligt! (læs: så hvis I andre synes jeg blogger mega meget eller at det er kedeligt eller sådan noget - synd for jer, jeg nyder det! :))

Countdown: 20 dage! WOW tiden går stærkt nu!

Dagens indhold: Dagen i dag kan på det nærmeste opsumeres med et ord: kørsel! Okay, måske ikke helt. Formiddagen blev brugt i selvskab med fysioterapueten som ihærdigt forsøger at rette op på min nakke og ryg (læs: spændingshovedpine i vildskab) som har lidt overlast oven på de sidste par års oplevelser. Dette går hun til Ug og slange (håber jeg!) men hold fast hvor får man ondt i hovedet efter sådan en omgang. Derfor er dagens andet ord: vand!
Efter jeg havde drukker halvanden liter vand lavede mor en herlig frokost for to, bestående af omelet + diverse:
(pic 1)
Vi nåede lige at få maden indenbors og vasketøjet op inden det atter var ud i vores trofaste grå minibus og ræse en tur - denne gang hele vejen til Aalborg. Vi fik Marcus og en legekammerat med hjem i god behold og så slog jeg mig ellers ned på "min" spisestue-stol (den selvsamme stol mor frygter jeg slår rod på!) for at kaste mig over nogle punkter på min to-do-very-soon liste! (og ja liste - jeg HAR bestilt tid hos frisøren - de havde i øvrigt masser af ledige tider)
(pic 2) Den berygtede stol ses til venste i billedet.
Det bringer mig til næste emne
Foreberedelsen: Det var den to-do-liste, jeg gik i krig med at få nogle af legat ansøgningerne af vejen, jeg havde egentligt troede at de ansøgnigner der krævede et ansøgningsskema ville blive de letteste, men jeg skulle blive snydt! Det er et mareridt altså (okay måske ikke helt) de skal vide alt muligt spøjst, ha' en kopi af ens årsopgørelse, et bevis på ens adresse og alt muligt spøjst... Jeg fik dog fuldført den til Aalborg-Foden (og håber nu jeg bor inden for den tidligere Alborg D-et-eller-andet banks område så jeg kan få noget støtte :)) så nu står den bare og venter på at jeg får mit High School Diplom med posten så jeg kan vedlægge en kopi.

Jeg nåede dog ikke helt at gro fast til stolen for der var ikke gået mere end en halvanden times tid og en gang hjemmelavet chokolade-marcipan is (MUMS!) som min mor kom med da hun så mit ansigts-udtryk mens jeg fandt ud af hvordan jeg skulle dokumenterer hvor jeg boede (tak til sygesikringskort og kamerarer) inden Rebecca skulle hentes - til Aalborg igen!
Men først et billede af isen:
(pic 3)

(pic 4) "Skørping taxa goddag!" :-)
Dagens bog-nørd: Oh yeah! Love this one :D - Nørde, nørde, nørde! Og i dag var det tid til at starte på en ny bog (jeg læste to af dem færdige i går), jeg har udvalgt mig en til at erstatte den halv-underlige-overført-betydnings bog men er ikke kommet i gang med den endnu, for så ville jeg til at pakke endnu et par kasser
(pic 5)
Og der kom lydbogen fra Skørping bibliotek til god nytte. Jeg er fuldt ud klar over at Narnia er et must-read men siden jeg ikke er til fantasy og ikke kunne lide filmene er jeg ikke kommet i gang med det før nu hvor det lige var den jeg havde (helt bevist jeg ikke havd elagt andr epå iPoden :)) - og jeg må bare sige den er genial. Kan godt ske det ikke er en grine bog, men hold fast hvor jeg grinede; "Slave!! Hvor længe skal jeg vente på min karet??".
Anyways - jeg har noget jeg skal vise jer, noget helt igennem genialt:
 
Currently-reading


A Young Woman's Walk with God: Growing More Like JesusA Young Woman After God's Own Heart: A Teen's Guide to Friends, Faith, Family, and the FutureEpic: The Story God Is TellingThe Kite RunnerRematchDouble Shot: A Maya Davis Novel

More of Miriam's books »
Miriam Klit's currently-reading book recommendations, reviews, quotes, book clubs, book trivia, book lists
(pic 6)
Så kan I lige se hvad jeg læser lige nu! Dette blog indlæg bliver alt for langt, men jeg lover jer at fortælle jer om goodreads.com en anden dag - indtil da, hvis du også er bog nørd så tjek det ud, det er for fedt! :)

Dagens Canada-fact: En Big-Mac koster lige pt. 23 kroner (mod Danmarks 29 kroner)


Dagens citat: "Når jeg ser på en stemmeseddel, føler jeg mig som en muhamedaner, der ser på et spisekort der udelukkende består af retter med svinekød" - Dan Turèll. (Ved godt det ikke er en politisk blog - men seriøst, manden har jo ret!! Måske er han mere geni end jeg gav ham credit for i 9. klasse ;-))

---------------------------------

Hey guys (still looking for a new synonym here, but haven't found one yet!)

Now it's time to write yet another blog-post - wuhu! I now I am a really geek when I say this, but blogging really is one of my days highlights, I really think it's nice (oh I already miss the danish word "hyggeligt"!) (read: if you guys think I blog a lot or find it boooring or something - sad for you, I enjoy it! :))

Countdown: 20 dayse! WOW times is running fast now!

The day's contents: I can, in many ways, describe to day in one word: driving! Okay, maybe not entirely. I used the morning in my fysioterapuet's (is that the word?) company, she is really trying to fix my neck and back (read: major tension headache) which has suffered doring these past years events. She does this very great (I hope!) but, seriosly, you have so much pain after half a hour like that. Thus (just love that word!) todays second word is: water!
After drinking one and a half liter (50 oz.) water my Mom made an awesome lunch, consisting of a omelet + exstras:
(pic 1)

We had only just eaten the food and hung up the laundry before I once again went to our faithfull gray minivan (with my Mom, this time) - all the way to Aalborg. We got Marcus and a friend home safe and sound and then I planted myself on "my" dinner-table-chair (the very same chair my mom is fearing I'm going to grow roots on!) to start on my to-do-very-soon list! (and yes, dear list, I HAVE booked the hairdresser appointment - they had a lot of empty slots btw!)
(pic 2) The famous chair is in the left cornor!

Which bring me to the next subject
The preparations: I started to get rid of some of those financial-aid forms, actuyally i thought those fanancial aids that did require forms would be the easiest ones but I was mistaken! It's a nigthmare (okay, maybe not entirely) they want to know a lot of wierd stuff, want a copy of my tax-form, a prove of where I live and other wierd things... I did, however, complete the one for Aalborg-Fonden (and I now hope I live in the area where that bank did business so I can get some money! :)) so now I am just waiting to recieve my High School Diploma in the mail so I can get it completed, completed...

I didn't have time to grow completely to the chair, since no more than 1½ hour and a homemade chocolate-marcipan icecream (UHM!) which my Mom gave me when she saw my face while I tried to figure out a way to prove were I lived, before Rebecca had to be picked up - leaving for Aalborg again!
But first a picture of the icecream:
(pic 3)

(pic 4) "This is Skørping Taxa - hello!"

Todays Book Geek: Oh yeah! Love this one :D Geeking, geeking, geeking (don't know if that's really a word but it sound great! :)) And today it was time to start off a new book (I finished two yesterday), I have chosen one to replace the half-wierd figuratively-speaking book but haven't started it yet, because I got started on packing boxes (pic 5)

And here the audio-book from the Libary became handy. I fully realize that the Narnia-series is a must-read but since I don't really like Fantasy and didn't like the movies that much I havn't got started on it before now when it was the one I had at hand (it was the only one I put on my iPod, on purpose :)) - and I have to say it is genius. It might not be a laughing-book, but I really lughed a lot; "Servant!! How long do I have to wait for my carriage??"
Anyways - I have to show you something very awesome:
(pic 6)

Here you can see what I read right now! This blog is getting too long, but I promise to tell you about goodreads.com another day - for now, if you are a book geek like me, check it out, it's so awesome! :)

Todays Canada-fact: A Big-Mac currently costs 4,25 American dollars in Canada (against 5,44 in Denmark)
Todays quote: "When I look at a ballot, I fell like a mohammedan, who looks at a restaurent menu consisting only of dishes with pork" - Dan Turéll. (I know that this is not a political blog - but seriosly, the man is right!! Maybe he is more of a genius than I credited him for in 9th grade ;-))  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar