onsdag den 25. maj 2011

21 dage!! // 21 days!!

Hej folkens :)

Countdown: 3 uger, 21 dage!

Dagens indhold: Dagen idag foregik for engangs skyld ikke i Canada (hvilket den plejer, om ikke fysisk så i tankerne) men på sofaen hos en af mine veninder, den stod bl.a. på sniksnak i massevis (det der med at redde verden og sådan, det skal jo til indimellem :)), cola-light-drikning (Åh Pepsi Max, jeg beklager SÅ meget!) og De Unge Mødre (stakkels børn! Og mødre - måske man skulle blive børnepsykolog når alt kommer til alt...) - alt I alt en rigtig hyggelig dag! :)

Foreberedelsen: Ja, udenom kommer vi ikke, eftersom afrejsen kommer tættere og tættere på (yay!) er det jo med at holde hovedet koldt (knap så meget yay) og få de ting gjort som skal gøres - min evigt-voksende to-do-inden-afrejse liste ligger og griner af mig lige nu og råber "bestil så den frisør tid inden der ikke er flere ledige!!" jeg svarer pænt "ja, ja, jeg skal nok!" :)
Men jeg har rent faktisk fået udrettet noget i den retning i dag - jeg er gået i gang med at udfylde de mange legat-ansøgningsskemaer der tikker ind - efter at have ledt vidt og bredt efter dem (det kan måske godt tænkes jeg fandt dem på mit skrivebord, men kun måske!) sad jeg stuck ved spørgsmålet: "hvilke skoler og/eller læreanstalter har ansøgeren frekventeret og i hvilke tidsrum?" - Frekventeret? - Facebook blev min redning hvor Mormor og Lisbeth hjulpes med at finde ud af at spørgsmålet gik på hvilke skoler jeg har gået på hvornår. Så er det bare lige jeg siger: Måske er det på tide at få nogle nye ansøgningsskemaer eller hvad (de har stadig datoerne stående sådan her: ___/___ - 19__)?
(pic 1) skemaer i vildskab! :)


Dagens bog-nørd: Jeg er jo dagens bognørd, og jeg havde den glæde at rejse med offentligt transport i hele 2 timer i dag hvilket jo gav mig 1 timer og 57 minutters læsetid - UHM! siger jeg bare!
Jeg er en af de der personer der altid har gang i minimum to bøger på en gang - lige pt. er det fire (heraf en undervisningsbog, en eBog, en´af de der halv-underligt overført-betydnings bøger man altid læser i skolen og en "bare for sjov"). Så i dag røg den halv-underlige-overført-betydnings-bog og "bare for sjov'eren" i tasken inden turen gik vest på.
(pic 2)

Dagens Canada-fact: En sand bog-nørd nørder alle bøger - derfor måtte jeg nødvendigvis også låne alle dem Skørping bibliotek har om Canada (hvilket vil sige to)
(pic 3)
Så fra nu af er det planen at bloggen kommer til at indeholde et dagligt fact om Canada :)
"New Denmark" er den ælste dansker-koloni i Canada, den blev grundlagt i 1872 og ligger 228 km fra hvor jeg skal bo - det er vist et af de der must-see steder! :)

Dagens citat: Jeg har virkelig en svaghed for citater - og det her er bare for genialt!
"Jeg finder fjernsyn meget lærerigt. Hver gang nogen tænder det, går jeg ind i det andet rum og læser en bog." Groucho Marx - Amerikansk Filmskuespiller
Sikke dog et langt indlæg vi fik der - tak fordi du blev her så længe :-)
---------------------------------
Hey guys :)

Countdown: 3 weeks, 21 days!

The day's contents: Today, for once, didn't happen in Canada (which it normally does, even if I am not there physically I'm there in my thoughts) but instead on the couch at one of my friends places, we talked a lot (saving the world and all that - has to happen once in a while :)), drank a lot of diet-coke (SO sorry Pepsi Max!) and watched "De Unge mødre", a Danish tv-show about young moms (poor kids! And moms - maybe I have to study childpsycology after all...) - a very nice day! :)

The preparations: Yes, the departue are coming very soon (yay!) and we cant get past it, it's all bout keeping it cool (not so much yay) and get those things done which has to be done - my ever-growing to-do-before-I-leave list is laying on my desk right now, laughing at me and shouting "book that hairdresser appointment now, before there's no appointments left!!" I'm kindly answering "yeah, yeah, I will, I will!" :)
but I actually got something done along this path today - I have started filling out those financial-aid application forms that keeps on comming - after I seached for them everywhere (I might have found them laying on my desk, but I'm not saying anything about that!) I got stuck at a very old danish word I didn't understand, fortunatly my grandmother and Lisbeth came to my rescue on facebook and helped me make sense of it all. Maybe it's time to get some new application forms (that date still goes like this: ___/___-19__) I'm just saying!

(pic 1) Application forms everywhere!
Todays Book Nerd: I am todays booknerd actually, and I was lucky to get 2 hours public transportation today which provided me with 1 hour and 57 minuts of reading time - UHM! is all I have to say to that!
I'm one of those persons who always read at least two books at a time - right now it's four (one of them is a teaching-book, one a eBook, one is one of those half-wierd figuratively-speaking books you always read in school and one is "just for fun"). So today the half-wierd figuratively-speaking book and the "just for fun" one in my bag before I headed west!
(pic 2)

Todays Canada-fact: A true Book Nerd "nerds'" all books - therefore I just had to go borrow all the books the local libary had about Canda (which is the great number: two)

(pic 3)

So from now on I plan on putting a daily fact about Canada on the blog :)
"New Denmark" is the oldest Danish-colony in Canada, it was founded in 1872 and is 228 km (140 miles) from where I am going to live - I think it's one of those must-see places! :)

Todays quote: I got a serios weekness for quotes - and this one is just so awesome!
"I find television to be very educating. Every time somebody turns on the set, I go in the other room and read a book." Groucho Marx - American movie actor.
What a long post - thank you for staying here so long :-)

2 kommentarer:

  1. :) ih, det er altså bare så spændende det hele og lidt uvirkeligt :) ( læs: snøft snøft )

    SvarSlet
  2. Flere lange indlæg! :) We looove it!

    SvarSlet