fredag den 1. juli 2011

Billig is, alkohol-meninger og flere jordbær :-)

Hej guys :)

Jeg har prøvet at forklare mine kære blog-læsere-med-abstinenser at der ikke er sket noget som helst her det sidste lige knap 2 døgns tid. Dagen i går var meget stille og rolig, Shannons piger var et smut forbi hvorefter vi sendte Meron og Lilly over til dem, eftermiddagen blev derfor tilbragt i stille og rolige omgivelser, med masser af tennis (vi har finale imorgen og søndag så det er lige alt det en hvis person kan få sig væk fra sofaen hvis der er en krise - haha... Det er nu ikke helt så slemt, men meget sjovt ;-)) og bagning af en Strawberry Shortcake, som er dere absolut eneste Canada Day tradition her i huset :-o, seriøst? Landets eneste rigtige helligdag og så gør de intet for at fejre den? Canada dag er sådan set i dag, men fordi de skal til fødselsdag fra 12-16 gad de ikke stresse med at skule lave kagen i dag - så kagen spise vi oven i købet i går - tsk tsk...
Kike-bundende :)




Om kagen smagte godt? Tja... Den smagte af en kagebund som det var meningen skulle være halv-tør, med fløde med sukker i og jordbær imellem... Jeg vil være en dag foretrække Jordbærtærten - men det er kage og jeg skal ikke klage ;-)
Shannon og hendes piger kom over efter Yosefs fodboldtræning for at spise kagen, de har "adopteret" mig som en del af deres venner også, så det er jo bare super. Anyways, søndag har hun besluttet sig for at lave fyldt kalkun ect. (Ifølge hende et ægte Canadisk måltid, jeg kiggede på hende og sage "Øhm.. .Er det ikke amerikansk?" hvortil hun lavede et falsk mopset udtryk og sagde "Åh Danmark! Du skal også altid ødelægge alting!" Haha...)
En anden ting vi kom til at snakke om var alkohol, stakkels mennesker var jo totalt rystede når jeg sagde at vi ikke har nogen lov mod at må må drikke i offentligheden, ikke nogen minimumsalder for hvornår man må drikke alkohol og at man må købe det når man er 16... Shannon havde en eller anden wierd idé om at det ville modne de unge tidligere og få dem hurtigere igennem den der "jeg skal drikke hjernen ud fase"... Jeg kunne så fortælle hende at det ikke liiige er sådan den hænger sammen, men at folk mødte op i skole fulde eller med tømmermænd - og det faktisk temmelig ofte. "Bliver de så ikke udvist?" "Haha... Nej... Jeg tror man skal slå nogen halvt i hjel for at blive udvist i Danmark"...

Well, well... Kultur sammenstød :)

Ellers stod dagen igen på: Jodbær! - Nu i alle former og figurer - stakkels Daron, han ser lige rystende-på-hovedet-ud hver gang vi siger en eller anden ret med jordbær ;-)

Mini jodbær-brød :)

Som smagte afsindigt godt - men helt sikkert bedre med noget smelteost på :)

Og lige en (ud af to) rigtig jordbær brød... Igen ganv opskriften 2 gange mere end jeg regnede med... Hmm.. :)

Kyra og mig kørte lige ind for at købe noget fløde til kagen, mens de andre var til fodbold, og til alle jer isfans derude. Sobey (butik) har Ben and Jerrys på tilbud til 5.99 i disse dage - 30 kr pr halve liter. Jeg skal IKKE klage! Men købe i stedet to, jeg ikke har smagt før ;-)

Til aftensmad: Jordbærsalat! (spinat, mandler og selvfølgelig JORDBÆR)

Canada servietter - det var så, så langt som deres patrioritet (er det overhovedet et ord) rakte ;-)

Doggi-doggi var den anden canadiske ting vi har her ;-)

Nå, men Shannon har da lige været så flink at ringe og spørge om jeg vil med dem til Saint John (en by en times tid herfra) for at fejre Canada Dag, eftersom der ikke sker en disse her i provinsens hovedstad. Familien Thimas her, skal jo som sagt til fødselsdag i den modsatte retning, så det var da bare sødt af dem at intiverer mig! Anyways, selvom solen ikke er ude sige mine ye og meget røet-købte erfaring mig at jeg skal skynde mig ned og få smasket noget solcreme på over det hele ;-)

Så I må hygge jer! :)

5 kommentarer:

  1. det ser da lækkert ud med den jordbærkage. SMUMF :) Dejligt, at du også er en del af en anden familie, når din "egen" tager til føs´dag. Vi er nu kommet af med begge feriegæster. Samuel og Rebecca synes, at han skulle med dem hjem, så det kom han. I morgen kommer moster og så skal vi se, om vi kan få lavet noget glas. Ha´en god weekend. knus

    SvarSlet
  2. Hejsa Miriam! Glæder mig til at følge med i dit au pair eventyr ! Mit au pair eventyr førte til at jeg idag bor i Israel ;-) Vores jordbær sæson er ovre ellers var der lige nogen ideer at hente her! God weekend

    SvarSlet
  3. vi prøver lige, at lære moster det her :)
    Efter en laaang dag med glaskunst, som nu er sat i ovnen.

    SvarSlet
  4. kalder mims der over på den anden side af atlanten... mon det lykkes denne gang?!?!

    SvarSlet
  5. Det gjorde det i hvert fald :)

    SvarSlet