onsdag den 29. juni 2011

Strandtur. jordbærtærte, fyrtårn og kinamad! :)

Hej derude - og STORT tillykke til moster! :)

Jeg er jo (endnu engang) en dag bagud, så vil lige hurtigt give jer en opdatering på dagen igår inden jeg fortsætter med at skrive opskrifter ind :)

Dagen i går skulle igen blive en af de varme dage så vi satte kursen mod stranden hvor vandet var ufatteligt koldt, men jeg fik mig da en dukkert eller to - og jeg så ikke nogen med kramper, hvilket sådan set var et mindre mirakel ;-)


Vandet var meget lavt, men redningsveste er åbenbart stadig et must hos så godt som alle herovre... :)

Shannon og hendes to piger joinede os derude hvor vi naturligvis måtte have endnu et stykke af jordbærtærten:

Det er ikke strandmad, men bortset fra den ene gang hvor jeg skulle skære et stykke og fik det hele vejen ned af mig selv (en tur i vandet igen...) klarede vi det uden problemer ;-) Shannon har besluttet sig for at døbe mig "Danmark" eftersom hun er sikker på at jeg representerer et bredt udsnit af den danske befolkning med mit hjemmebagte brød, syltetøj og jordbærtær (haha...) - Så jeg har hørt på forskellige udgaver af "Well done Denmark!", "What??? DENMARK!!", "Bye, Denmark" og "Taste cake, Denmark!" over de sidste par dage - oh well.. Der findes mange former for kælenavne og jeg gætter på at jeg lige har fået et nyt ;-)

Aftenen brugte jeg sammen med Jacquline, en af de unge fra kirken, i Fredericton, hvor der åbenbart var en gratis koncert (som skulle vise sig at være Fællessang på Carlie-agtigt). Vi smuttede om til "Fyrtårnet" og fik en is i stedet:

Og ja, hun sidder faktisk en i den gule stol der ;-). Jeg blev temmelig forvirret de første par aftener jeg var her; der bliver mørkt klokken 22... Nu kan jeg ikke rigtig huske hvornår det bliver mørkt i DK om sommeren, men jeg tror det er senere for jeg tror det er midnat hver gang det er kulsort udenfor... :)

Idag lagde jeg ud med at bage en omgang boller, jeg kunne nemlig ikke lige finde hjem fra byen i går (mørkt og ensrettede gader) og kom forbi "The superstore" hvor jeg fandt: DANSK OST fra ARLA! Den måtte straks købes, så nu har jeg dansk ost, dansk marmelade og så kunne jeg da ikke spise det der tørre toastbrød til - der var ingen der klagede ;-)
Mens bollerne hævede (ud over det hele) tog jeg Yosef en tur med til centeret 3 km herfra, hvor jeg ville se om jeg kunne finde en eller anden form for opskrifts-opslag som jeg kan få fyldt ud med opskrifter eftersom der er en her der snart har fødselsdag... Well, af samme grund får I ingen billeder, men jeg fandt det mest geniale (som jeg også skal have købt til mig selv) et opskrifts arkiv, præcis som den røde boks mor har! Jeg har ledt efter sådan en for evigt - her har de dem i alle mulige udgaver! Det er for vildt :) Så jeg snuppede en af dem og har kastet mig over det temmelig store projekt at føre opskrifterne ind.. :)

Naturligvis måtte vi da lige have noget frokost også, jeg skulle prøve den der kinesiske fast food der var der, det var ikke overdrevet fantastisk - men til 25 kroner var det sådan set glimrende ;-)

Yosef var meget begejsret over sin happy-meal ligende menu :-)

Med det vil jeg takke af for nu, for jeg er ikke kommet længere i dagen. Jeg vil nyde roen mens børnene er til noget arrangeret leg på en af sportspladserne her i byen, og få skrevet nogle opskrifter ind, både på papir og her på siden ;-)

Fred og blomster!
Mimse :)



4 kommentarer:

  1. Hej Mimze.
    Lige nu er det faktisk først mørkt her efter midnat. Men det er godt du kommer tidligt i seng :)så skal det hele nok gå.
    Vi har været til mosters fødselsdag i dag og fik Samuel med hjem. Han og moffe har gået tur med futte i en time nu de er ikke kommet hjem så der er nok noget krudt der skal brændes af. Den blev sååå glad for at se os alle. Samuel var også glad for futte, for som han sagde, så skal den da ikke bæres hjem efter en gåtur, som Bella skal, fordi hun bliver træt. Bella vejer 8 kg. Hvad mon futte vejer??Du får da kørt nogen is ind :) dejligt. Her har vi haft 3 dejlige sommerdagedage det er sååå varmt. Så, nu kommer de hjem så jeg smutter. hyg dig. Knus fra momse

    SvarSlet
  2. Jamen jeg vente det nok, jeg synes 22 var meget tidligt... :)Haha... Futte nyder da vel nok rigtigt at blive luftet! Hvd han vejer? Tje... 800 kg? Nej nok ikke.. Måske en 30-40 stykker... Ja, jeg spiser ALT for mange is :o
    Hyg dig og hils :)

    SvarSlet
  3. Sara Lykka Hammershøj29. juni 2011 kl. 16.53

    Uhh det lyder fedt med det der opskrifte arkiv, det er jo enhver kvindes drøm, en must-have ;) Godt gået, at du allerede har styr på det.. Det må være virkelig skønt for dem at have dig der, med alt det dejlige mad som Denmark laver :-)
    Hyg dig :D

    SvarSlet
  4. Sara - det er overnud fantastisk! Jeg har ledt efter sådan en boks sååå længe, men de findes ikke i dk åbenbart (min mors er hjemme-lavet)... Og her er de så i alle mulige farver :D

    SvarSlet