onsdag den 3. august 2011

Fredag-Lørdag :) // Friday-Saturday :)

Hej folkens! :)

Så er jeg endnu engang kommet lige knap en uge bagud - no surprise there! Vi har fået "Nana and Papa" i huset (Debbies forældre) de næste par dage inden de snupper Kyra med tilbage så hun kan få en uges ferie der inden vi kommer og vælter byen (og den gigantisk bogbutik i 4 etager, IKEA'en med mange forskellige cheesekager + en masse fransktalende mennesker og en lov der forbyder skiltning på engelsk ;-)). Anyways, jeg har lige bagt 70 kanelsnegle (doblede portionen og pludselig skete der så meget at den fik laaaang tid at hæve i... Anyways, der blev mange!) hvilket nok er godt nok, for de spiste 15 her til morgen så deeeet... :) Det er den sunde slags med æblefyld, og ja - så snart jeg er færdig med dette indlæg skal jeg nok opdaterer nogle af opskrifterne herinde!!

Jeg tager jeg lige igennem de sidste par dage i billeder, både fordi det er sjovere for jer og fordi at var det ikke for billerne havde jeg ikke en chance for at huske hvad der sker de forskellige dage ;-) Jeg er løbet tør for plads til billeder på min harddisk så godt jeg har en anden også... Siger lidt om mængden af billeder!
En anden sidenote, inden vi går for alvor igang, er at jeg sidder og spiser ris-kager. Og de af jer der kender mig godt vil finde det meget, meget underligt - for selvom jeg elsker ris kan jeg ikke fordrage riskager! Men seriøst, de har dem med sour cream and onion smag herovre. Langt sundere end chips og så smager de alt godt! I går fandt jeg så en pakke med cokolade dyppede riskiks, som faktisk stadig er forbløffende "sunde" hvis man sammenligner med andre snacks, så den pose har jeg fuld gang i.

Solen skinner ind gennem mit meget beskidte vindue som har lidt overlast de sidste to uger pga. en del kraftig regn. Alle overflader på mit værelser (seng, kommode, skrivebord.... Gulv) har ting spredt over det hele og jeg har gang i en Pepsi Max med citronskiver og isterninger mens jeg hører musik (lige pt. Mercy Me) - anyways, nu har I en idé om hvordan det ser ud lige her og nu hvor jeg er, så lad os komme til sagen :)

REWIND: Friday!

Fredag tog Debbie, Kyra og Lily en tur til øre-lægen eller noget i den stil, anyways. Det resulterede I at de to nisser her "vækkede" mig så snart deres mor var ude af døren fordi de eftersigende var bange. Min teori er nu at de bare synes det var hyggeligt, hvilket jo sådan set også er okay. Jeg sendte dem ud for at se tv så jeg kunne komme op og få redt min seng inden de kollapsede på den for, endnu engang, at bladre gennem min scrapbog. De er meget facineret af den :)

 
"Det der er Miriam lillesøster og lillebror... (Marcus og Rebecca)" fortæller Meron, Yosef "og det der er.... øhm.... DERES VENNER!!!" (vores tre fætre, Andreas, Samuel og Jonatan)... Well.. Godt forsøgt ;-) // Meron and Yosef "woke me up" friday morning and insisted on looking at my scrapbook and trying to figure out who was on which picture :)


Ja, det første billede var så temmelig sat op, det her er mere hvordan de rent faktisk så ud ;-) // Well... The first picture was kind of... staged.... This is more how it looked ;-)

Æble/Kartoffelpandekager til morgenmad (nørd-info: 1 stk WWpoint) - Yummi :) // Aaple/potato pancakes for breakfast :) Yummi ! :)

Lørdag stod den på "field-trip" (skole-tur) som Kyra kaldte det, til Green Hill Lake Camp som er et lejrsted som nogen fra kirken ejer og driver med tonsevis af (sommer)lejre for alle mulige forskellige børn. De havde 50 års jubilærum og holdt et brag af et åbenthus, de 45 minutters kørsel derop var i hvert fald det værd mente børnene. Men naturligvis måtte vi lige stoppe og købe slik inden vi tog afsted ;-) // Beginning Saturdays "field trip" (Kyras words) to Green Hill Lake Camp :)

Tjek lige den her ud, som jeg fandt på pige-toilettet ;-) (Der står: Vi skal følge Jeses. Mika 4:5, Toiletterne er skaffet takket være generøsiteten i Geary United Baptist Church og de mange venner af Green Hill Lake Camp) // I found this on the bath room wall and had a laugh! :)

Glidebanen! :) // Waterslide! :)

Yosef prøver at øhm... Gå ned af den? // Yosef trying to.. Uhm... Walk down the slide?

Hvad mon der sker hvis jeg fedter mig selv ind i sæbe? // Wonder what happens if I cover myself with soap?

Da vi var heroppe nogle uger siden for at hente Kyra så Yosef de her sjove cykel-surfboard-både som han ville prøve. I lørdags fik han chachen og var emminint god til det (no surprise!) :) // Last time we went up here Yosef said he wanted to try out the cyckling-surfboard-boats and now he got the chance, he was awesome at it! (no surprise here either...) ;)


Frokost-picnic bestående af hamburgere, chips, juice og vandmelon (ja det var så sådan man købte frokost der, det var det hele eller ingen ting ;-)) (sidenote: FJOLLEBILLEDE! De kiggede meget underligt på mig da jeg sagde "lav skøre ansigter folkens" ;-)) // Lunch-picnic of hamburgers, juice, watermelon and chips (that was how you bought your lunch there, everything or nothins ;-)) (sidenote: CRAZYPICTURE! They lokked kind of wierd at me when I told them to make funny faces ;-))

Pigerne ville prøve en cykelbåd, men jeg insisterede på at de skulle tage Yosef med, eftersom ingen af dem havde nogen anelse om hvordan man styrede (hviket Yosef selvfølgelig kunne finde ud af selvom han aldrig havde set en cykelbåd før...) // The girls wanted to go on the cycling-boat alone but I told them to bring Yosef, since none of them had any idea how to stir the boat (which he, of cause, was able to even though he has never seen such a boat before....)

Kyra kan ikke fordrage både så hun brugte en god 1½ times tid på at hænge ud på bådebroen med medarbejderne (grønnetrøjer) ;-) // Kyra reallyk don't like boats, so she used the 1½ hour hanging out with the staff (green shirts) on the dock.. ;-)

Tjek lige pigens ansigtsudtryk.. De ville gerne prøve at padle i kajakker hende og Lily og jeg tænkte: "hvor galt kan det gå?" (som mor ville have sagt: De kan jo ikke dø af det (hence: redningsvestene)) og gav dem lov, de var helt oppe at køre ;-) // Check out her face!! They wated to try out the canoes Meron and Lily and I thought "how bad can it get?" (as my mom would have said: They can't die from doing this (hence the lifejackets)) and told them to get in the canoes, they were so happy ;-)

Ja.. Og det var så der Meron endte ude... Jeg spurgte en far og hans teenagedatter om de gad gøre mig en tjeneste og hente hende tilbage (jeg havde glemt mit badetøj den dag - ikke smart!), det ville de heldigvis gerne (de kender åbenbart børnene). Det tog temmelig lang tid inden de fandt en taktik der virkede, men til sidste bandt de hendes kajak fast til mandens og trak hende ind... Hun grinede hele vejen tilbage ;-) // Yep... Meron ended out there... Ha! I asked to other "sailors" if they wanted to do me a favor and get her in? (I had forgotten my baiting suit that day - not the best idea) thankfully they said yes (the know the kids). It took a while for them to figure out the best way to do it, but in the end they tied her to the mans canoe and got her to the dock. She laughed the whole way back! ;-)

Tror I så ikke Lily gør det samme? Den her gang sendte jeg Yosef ud efter hende, han havde aldrig været i en kajak før, men havde naturligvis totalt tjek på det og fik hans søster sikkert i land ;-) // Don't you think Lily go and do excatcly the same? This time I asked Yosef to go get her, he had never been in a canoe before, but of cause he knew what he was doing ant got his sister safe to the dock ;-)

Okay, jeg laver del-opdateriner I tilfælde af at de forsvinder :) Og nu er lørdagen slut så jeg starter et nyt indlæg :)

1 kommentar:

  1. dejligt, at se der er godt gang i Jer. Har savnet din blog de sidste dage. Her er sååå dejligt sommervejr, men nu siger de det er ved at være slut. knus til dig

    SvarSlet