onsdag den 13. juli 2011

Perler, Tennis og Kanelsnegl! :)

Hej folkens :)

Så er det tid til at opdaterer jer igen, jeg har virkelig ikke så meget at sige. Jeg sidder her i den dejlige kølige kælder og ser "Newlyweed, nearly dead" (nygifte, næsten døde) om et ægtepar der har været gift i lidt over et år og nu er klar til at blive skildt, konen bla. fordi hendes mand er så langsom til at komme ud af døren og går for sent i seng. Manden fordi konen ikke gider lave mad til ham, og heller ikke gider føde en baby... Oh well.. Men nu kommer der så den der par-terapuet som skal hjælpe dem så nu må vi se :)

Debbie hun holder hendes årlige "sleep-over" med hendes ski-veninder (hun er ski-instruktør for special-needs børn om vinteren (hvilket, fortalte Shannon mig, bla. betyder at hun skulle stå på ski ned at bakken med bind for øjnene for at finde ud af hvordan det "så ud" for et blindt barn) og nu skulle hun så mødes med nogle af de andre kvindelige instruktører) i dag/nat, børnene sover og Daron ser et eller andet underligt amerikansk tv-show som er en efterligning af et britisk show... Wierd! ;-)

Det meste af i går og idag har bestået af perle-plade bygning (noget helt nyt for børnene, de har haft dem i et halvt års tid, men aldrig rigtig lavet noget, og slet ikke med mønstre), jeg fik erhvervet nogle perler (de er på ingen måde udbredte herovre) til 40 % og printede nogle mønstre ud fra nettet og så var vi kørende i mange, mange, mange timer! :


Jeg var meget overrasket over hvor god Meron var, hun behøvede slet ikke hjælp til at følge mønstret og holdte koncentrationen meget længere end jeg troede hun kunne! :)

Den anden ting den står på er jo tennis-"camp" :


I går aften tog jeg ned i byen "forsamlingshuset" for at se "The social network" (filmen om Facebook), hvilket var en interessant oplevelse, da jeg kom klokken 21 var der ingen folk borset fra et par unge der hang lidt rundt omkring, jeg ventede, spiste nogle nødder, kiggede på regnen og pludselig kom der en mand styrtende over parkeringspladsen låste døren op og tændte alt lyset - filmen kom i gang og der var masser af gratis popcorn :) Faktisk en rigtig god film!

Det er meget svært at gengive på billede, men det var torden vejr i går (det regner ikke nødvendigvis når det lyner og tordner her) og så enormt smukt ud!

Jeg er ved at være træt nu, men jeg vil lige fortælle jer at jeg har bagt kanelsnegle :
Nu med sundt fyld bestående af æbler, kanel og en lille smule sukker :)

Rulle, rulle, RULLE!!

Skøn-herligt resultat :)

Mens de andre var til svømning smuttede Kyra og jeg over til Shannon og dem med nogle kanel snegle, der var selvfølgelig stor jubel :)

Og nu til den store "bombe" folkens, som næppe kommer som et stort chok for jer: Jeg tror jeg bliver her noget længere, jeg har så godt som et sted at bo året ud, og regner med at tage nogle kurser på universitetet og dermed kick-starte min uddannelse. Og naturligvis få et job :) Men stadig, det er syrt! Og derfor tror jeg, jeg vil til at lade jer betale for at læse min blog! ;-) Nej okay, det duer nok ikke... Men siden jeg ikke har en rig onkel skal I da vlre mere end velkommen til at sende penge, mange som få i min retning hvis I lyster :-) Jeg kan selv mestre omkring halvdelen, men da der jo skal betales forud, tjae... Så skal jeg have regnet ud hvor jeg finder de sidste 5-6000... Uh uh...

Med de venlige ord vil jeg sige adios og finde endnu en kanel snegl - yummi :-)





4 kommentarer:

  1. ja vi havde jo nok set bomben komme ;-) Rige onkler...de burde være lovpligtige!! Her er der øs pøs regn og 15 grader.. Håber det vender inden oase på lørdag :-)
    Knus

    SvarSlet
  2. Åh-- har du ikke onkel Joakim? Jeg er da sikker på, at han må være en del af jeres familie, så mange blade i har med ham i. det ser alt for lækkert ud, med de kanelsnegle. heldige mennesker du er hos:)knus mormor

    SvarSlet
  3. aah - så er jeg opdateret igen efter 10 (!) dage i telt med et barn på halvanden. (det kan ikke anbefales især ikke når barnet bliver sygt undervejs - men vi overlevede)
    Dejlige blogindlæg. Spændende med dit projekt med at blive osv.
    Og sikke du får bagt alt muligt mærkeligt! :) Og lavet en masse spændende projekter!
    Hvornår er du færdig hos den her familie, egentligt?

    SvarSlet
  4. Haha, Eva, det lyder som en... eventyr-agtig uge ;-)
    Jeg har min returbillet til 24. sept. lige pt. :)

    SvarSlet