søndag den 17. juli 2011

Hvordan staver man til Danmark?, Pizza, Bieber og en god bog!

Hej venner :)

Så er det vist ved at være tid til en update herfra :) :

Lad os starte hvor vi slap; kanelsnegle! Eller i hvert fald noget der er tæt på, da jeg var ovre ved "naboen" med nogle af kanelsneglene kom Ava til mig med en tegning hun havde lavet:

Kan ske det er lidt svært at se, men der står altså: "To Dedmarc. Love Ava", altså "Til Dadmarc (Danmark). Knus Ava" - haha... Jeg tvivler på at de piger derovre ved at jeg rent faktisk hedder Miriam ;-)

Jeg er meget forvirret af rækkefølgen på mine billeder, så I må bære over med mig hvis jeg har glemt hvad der skete hvornår osv... :) Men jeg tror vi er helt fremme ved fredag aften hvor menuen var pizza (læs: den eneste årsag vi nu har skinke i køleskabet, det eneste pålæg jeg har set her - yay!) :). Som jeg har nævnt før bruges der her ihuset færdiglavet dej som rulles ud og bages. Men jeg har jo spoleret dem så vi skulle naturligvis have hjemmelavet pizza-dej (er knap sikker på at det kvalificerer som hjemmelavet pizza når dejen er købt..?!), denne gang mente Debbie at jeg skulle lære hende at gøre det; så som sagt så gjort. Det var en yderst sjov oplevelse der bla. indebar at hun stod og hældte 20 gram mel i skålen af gangen fordi hun var bange for at få for meget i... Det var en lang ælteprocess... ;-)

Pizza-udrulning, oste-rivning og grøntsagsnitning i vildskab :) Det tog 2½ time - haha...

Rulle, rulle, RULLE! De her mennesker har rigtige pizza-sten.. Der kan man bare se ;-)

Rive, rive, RIVE!! Det tog en time og rive 400 gram ost.. Hehe... Åh de kære køkkenhjælpere ;-)

Nu havde vi jo pludselig 4 pizza'er og besluttede os for at redde Shannon og familien fra deres instant macaroni og inviterede dem over :-) (bemærk salat pizzaerne (der er også kødsovs på en af dem) hold fast jeg fik mange underlige blikke og kommentarer pga det... Men de kunne jo godt lide det, så jeg kan ikke lige se problemet ;-))


Okay, jeg har nogle seriøse problemer med at få det her til at passe sammen, for på et eller andet tidspunkt var jeg i Chapters (bogbutikken) for at købe en fødselsdags gave til Debbie og for at kigge på bøger. Det er mit mål at læse bag på så godt som alle bøger i den butik (kæmpe butik!) før jeg rejser hjem igen, og denne aften stod den på psykologi-bogs-hylden (mener det var fredag, ahh.. Det var nok fredag omkring middag... Nej... Det var torsdag! Så vi tager lige et hop tilbage i tiden kan jeg se ;) Billedet her er fra fredag aften..!) jeg faldt over en imponerende spændende bog! (og ja, nu er jeg super duper nørdet I know!) :

(Så ved vi vist hvad aftenen står på :))
Bogen hedder "The boy who was raised as a dog" (Drengen der voksede op som hund) og handler om traumatiserede børn. Den er bygget op sådan at den blander case-studier med psykologiske og fysiske årsager til at børnene har det som de har det. Han forklarer bl.a. hvordan børn der "har" ADHD, ofte ikke har ADHD med post traumatisk stress. Det er ikke bare en teori han har, men noget han har forsket i bl.a. ved rotte forsøg og studier med hjernen. Det er noget jeg kunne snakke i timevis om (hvilket jeg gjorde med mor fredag eftermiddag, vi rundede 2 timer og 10 minutter... Langt det meste af tiden gik med sniksnak om bogen og børn generelt... En af de ting jeg seriøst godt kan savne ved at have det ene menneske der deler min begejstring, synspunkter og ivrighed på det punkt, på den anden side af kloden ;-)) men jeg vil skåne jer for det er hoppe frem i tiden igen, lørdag:

Næste dag skulle jeg en tur i "Matas" for at skaffe noget jeg-har-hår-i-hele-ansigtet-og-jeg-er-ikke-en-dreng-fjernings halløj (tak til mine gener fra mors side) og jeg går ind og ser hvad...
[TROMMEVIRVEL]

Bieber parfume og Bieber neglelak :o

Den tragi-komiske del af historien kommer så nu, jeg har ikke opdaget den ansatte der står bag mig, før hun vender sig og siger "I can take your picture with him, if you want?" Tage mit billede med Bieber? HVOR ER HAN?? Jeg vender mig om og får ham i hovedet:
Griner lidt halv-underligt til ekspedienten og forsikre hende om at det er helt okay, det er min søster der er vild med ham... IKKE mig!
LØØØØØBBB!!!

Det blev også lige til en tur i dollar-storen for at købe noget gavepapir til Debbie's fødselsdagsgave og noget shampoo til mit hår, jeg ved godt de ko-obsession er ved at gå lidt over Mill, men seriøst! TJEK DEM!! :D Ti kroner :) (jeg købte ikke nogen!)

Næste stop: Diary Queen, der blev spist den nye is de havde (ikke så god som sidste måneds) seiøst, de skal STOPPE med at have 20 forskellige slags top kvalitet McFlurry til kun 15 kroner! Det er FARLIGT! Men der blev spist is, drukket Pepsi Max og læst i bogen (The boy who was raised as a dog) indtil der var regndråber på siderne og jeg løb hen til bilen, jeg var lige kommet ind da det STYRTEDE ned... Så gik turen hjemad, men lige med et "stop" igennem universiteterne, som er et gigantisk areal midt i byen der ligger hjem til mange studerende og bygninger til de 7000 elever der er her når det ikke lige er sommer :) :

Kæmpe, kæmpe... KÆMPE!

Vi vender snuden den anden vej, det er umuligt at vise hvor stor det er, for det her er jo bare et par af de mange, mange bygninger!

Skolebiblioteket (og nej, der er ikke andet i den bygning!)

Vi er ved at være ved vejs ende, i går aftes da Daron var nede og tømme postkassen kom han hjem med en stak til mig:

Han fik sig en ordenlig griner over forsiden fra en pakke choco puffs som mor havde brugt som postkort. Han og Debbie brugte resten af dagen i et forsøg på at finde på noget lige så skørt jeg kunne sende tilbage. Det lykkede så nu skal jeg abre lige have skrevet kortet til min kære familie :
Der var også et mere almindeligt kort fra dem. Og hvis nogen (mormor?) skulle være i tvivl, er kortet til venstre IKKE et kærestebrev men et brev fra moster :)

Vi havde nogle efterhånden ret smadrede blåbær i køleskabet, så jeg google en opskrift på "sunde" blåbær muffins og smaskede de her sammen ved ni tiden igår:

Dette er mini,mini,MINI muffins! :)

Dermed havde vi nybagte muffins da vi faldt om på sofaen for at se en eller anden halv-spøjs film som faktisk var ret god (og nej, jeg kan ikke huske titlen) efter børnene var gået i seng :)

Nu sidder jeg og nyder roen (og VARMEN) i skyggen i haven, jeg har brugt de sidste 12 minutter (ingen overdrivelse) på at filtre Kyras hovedtelefoner ud, og nu sidder hun overfor mig og hører Hannah Monatana (før var det Taylor Swift). Debbie og Yosef er taget over for at spille tennis en times tid, Daron ordner have et eller andet sted og inden længe følges vi med familien Warren (ja det er så DET de hedder over ved Shannon ;-)) til Delta Hotellet i byen, som har sådan en pool med indbygget bar o.l. - jeg skal nok tage billeder så I kan være midsundelige :)

Og nu hvor jeg lige læste på min kære broders (og søsters) blog om hans uger på GAF, kom jeg lige til at tænke på at den her uge er vi blevet invarderet af unge her i byen, intet mindre end 1500 teenagere fra de nærliggende provinser (svarer til fra hele Scandinavien) er kommet for lave frivilligt arbejde i byen og have det fedt sammen! Det skal jeg nok rapporterer mere om efter fredag, for jeg regner med at tage til deres møde der - det kunne da være alt for nice at tilbede med 1500 unge og bare have det sjovt! (beklager til de af jer der fik det dårligt af det udtryk der, jeg kunne ikke komme op med andre) :)

Anyways, love and peace til jer alle og så vil jeg snuppe endnu et kapitel i den bog der, den ahr mig virkelig fanget!

:)

4 kommentarer:

  1. jeg kunne da ikke tænke å kærestebrev, hvis ikke det var fordi du bragte det på banen :( Husk det en anden gang. :)
    Tak for kortet fra dig, som kom i går. hyg´ligt med papir :)
    det er spændende, hvor mange år du er om, at komme igennem alle bagsiderne på bøgerne.
    Hyg dig. Knus

    SvarSlet
  2. Ork... Det tager ikke lang tid... ;-)
    En halv time der, hver aften og så jeg igennem dem inden jeg smutter hjem igen :)
    Jeg er allerede igennem de kristne bøger, biblerne, psykologi bøgerne og er godt i gang med biografierne (der er MANGE!). Problemet er at når jeg falder over en meget spændende en, sætter jeg mig på gulvet og begynder at læse ;-)

    SvarSlet
  3. Ih - sikke en hyggelig blog :)
    Nice pizza projekt !! :)
    Jeg glæder mig til at få kort fra dig - er gået i tænkeboks med det næste jeg skal have sendt til dig ;) hihi
    Tænk dog - knævrede vi virkelig lidt over 2 timer, far sagde godt nok også at vi havde snakket det meste af eftermiddagen, det var vildt hyggeligt og satte gang i tænketanken - hurra for skype !! - og dig <3
    Love Mor

    SvarSlet
  4. Dejligt du har fået familien hjem igen miriam. Men det ser nu ikke ud til at du keder dig. Vi skal op og besøge dem i morgen tirsdag. Knus morfar.

    SvarSlet