mandag den 11. juli 2011

Torsdag, Fredag, Lørdag, puuuuha da da :)

Jamen, jeg kan se på mine billeder at det vist var fredag sidst jeg skrev, ikke at det gør så meget siden det virker til at så godt som alle mine venner er på ferie (læs: sommercamp) så der er ikke så mange til at læse den :) Men jeg tænker jeg hellere må, i det mindste få startet, det her blog indlæg. Selvom jeg ikke rigtig gider i dag, så lige om lidt ligger jeg ude i sol skyggen med "min" bog og en Pepsi Max.
Kyra har "camp" de næste tre uger så hun er afsted fra 9-15 hver dag, i denne uge har de tre yngste tennis-"camp" så de har undervisning på tennisbanen fra 13-14.30 hver dag - i dag efterfulgt at svømning, for det er "hot hot!" (siges med Moto-motos stemme!) udenfor... Og indenfor!

Anyways, derfor er der stille og roligt her og jeg vil kaste mig over skriveriet:
Kan se vi starter ved endnu en varm fredag aften, eller ved nærmere eftertanke tror jeg det var torsdag, for alle andre end Kyra og mig var fra huse. Derfor tog vi hver sig bog, overhældte os med myggespray (den virker faktisk herovre!) og satte os i skyggen på terassen :
Kyra holder mig tit med selvskab når jeg ligger og læser et eller andet sted, dermed bliver jeg bedre og bedre til multitasking (læs: at koncentrerer sig om at læse mens hun fortæller en eller anden opdigtet historie for mig) :)


Aftenen stod på endnu en ting der skulle krydses fra min liste, at se tv-showet "Say yes to the dress" som handler om brude der skal vælge deres brudekjoler... Det var ikke helt vildt imponerende, så jeg skiftede og så starten på en dokumentar om butikskæden "Target", resten optog jeg og jeg skal ha' det set en af dagene, det var faktisk yderst interessant :) :

Lørdag er der jo som sagt før, Farmers Market her i byen, jeg besluttede mig for at disse folket herhjemme og rent faktisk tage derind for at se de forskellige boder :

Denne bager sælger "Ezekiel brød" med tilhørende skriftsted ;-)

Ezekiel brødet :)

New York Cupcakes

SE CAMILLA!! En tysk butik! ;-)

Cheesecake butikken! (Ikke sig det til nogen, men det var derfor jeg kom!)

Jeg fik en chokolade og en jordbær-chokolade.. De var begge to overraskende bitre, så næste gang må jeg lige prøve noget der er noget sødere (og nej, jeg spiste ikke begge to, 3/4 af dem er nu i fryseren ;-)


Beef Jerky i alle tænkelige varianter..

Jeg nød min lille udflugt og besluttede mig for at købe en cola på McD til 5 kroner (vi snakker stadig om de der 0,8 liter's) og prøve "The Great Canadian Bagel" fordi jeg havde lyst til Nadias:

Det var IKKE det samme!! Næste gang jeg kommer tror jeg, jeg overtale dem til at skifte den mega kunstige mayo ud med noget smørost og så se om de har noget kylling/kalkun som ikke er skiveskåret pålæg... Gaab... Men spist blev den, for jeg var sulten!

Stay cool... JA det er da godtnok også min plan... Men det er en op-ad-bakke-plan! ;-)

Grænsekiosken i Tyskland gå hjem - 12 dåser (355 ml. istedet for 330) for 2 doller (11 kroner).. Jeg købte dem godtnok ikke for vi har stadig en 50 dåser herhjemme ;-)

Jeg havde lovet Kyra at hun måtte hjælpe mig med at bage - så vi måtte finde på noget... Den stod på hash-cookies (forklaring og opskrift følger en af dagene :)) med grønne smarties :)


Mens cookie'sne kølede af tog vi (+ genboen Ering og minus Lily som sov) os et par omgange Gooooo fish! som mest bestod af at jeg igen og igen forklarede hvad det betød at have et par og hvorfor det er man tabar når man har travlt så travlt med alle andres kort at man glemmer at høre hvad der bliver spurgt om, mens Daron sad i rummet ved siden af og arbejde - og grinede! ;-) :

Også lige et kig på mit indkøb i Buk Barn, hvor jeg, foruden det der ses på billedet også købte cornflakes og grønne smarties (jeg sorterede dem selv! Til stor morskab for de andre handlende) til cookies'ne :) :
Her har vi så nødder med chokolade/yougurt overtræk, chips, m&m's med peanutbutter fyld og tranebærmysli (alt er tranebær herovre...) desunden havde de også mel, hundefoder, fulgefrø, instant-soup, krydderier, kaffe, sirup og alt muligt andet :)

Endnu en 50 % i Michaels medførte denne dims til moar :)

Og nu tror jeg altså jeg vil forlade jer til ære for varmen, Pepsi Maxen, stilheden og den feminalt gode bog som Debbie har lånt mig! :)

Update på søndag og i dag følger senere :)

Adios!




7 kommentarer:

  1. Hvor er det bare hyggeligt at læse din blog!
    Knus Inge

    SvarSlet
  2. Det er da ren kagemand, med dig Miriam. I dag var jeg henne og klippe hæk for min nabo, en dame på 83 år. Da jeg til frokost havde spist fire stk. højt belagt smørebrød, tilbød hun mig en is. Den afslog jeg at tage imod. Så for du den senere sagde hun. Da hun kl. 15 kom med kaffe, regnede jeg med også at skulle have en IS. Men nej det var en flødekage "suk" Så jeg har fået kage nok for i dag Miriam.
    Du må hygge dig. Knus morfar.

    SvarSlet
  3. Hej Miriam.
    Tak fordi du gider skrive, for alle os, der ikke er på ferie eller camp. I dag var det altså også vejr til, at ligge ude i hængekøjen her i haven. Det var da sååå dejligt. Kan fornemme, at du får en rolig uge(i dagtimerne). Ha´det godt. Knus fra mig

    SvarSlet
  4. Åhha da morfar - beklager alle kage billederne så! :)

    SvarSlet
  5. JEg er da heller ikke på ferie,og så har jeg endda åbnet computeren i dag :-) Kan godt li brød/skriftsted konceptet. Måske du kunne foreslå dem at sælge kinesiske lykkekager med mannakorn i ;-)Jeg bager og kokkererer til næste uges sommeroase. Vi skal jo ha Camilla boende, så vi må helre hæve standarden lidt ;-) Knus Moster

    SvarSlet
  6. Lyder super hyggeligt og ret fornøjeligt :)
    Dejligt at være på nettet igen så vi kan følge lidt med :)
    ( psst - det hedder fænomenalt gode bog og ikke feminalt ;) )
    - måske du skulle finde et dansk retstavningskursus på nettet, så det ikke glider helt ud :)
    Hyg - knus Mor

    SvarSlet
  7. Åh nej mor!! Det er altså en SERIØS fejl :/ Ups... Hvis jeg gad bruge tid på at læse korrektur så ville det jo hjælpe en hel del ;)

    SvarSlet